וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל

יעל נצר

15.10.2009 / 13:16

בזמן שכל המדינה נפשה, אדם ניצל את החופש כדי לעבוד. יעל נצר מלווה יתום בן 16 ורואה איך ישראלים מתייחסים לזרים. פרק 4

רגע לפני שאני ושליש מדינת ישראל הזנקנו את חג הסוכות במסלול ההליכה לעצלנים בנחל דן, צלצל הטלפון. אדם מהצד השני מיואש. שבוע חופש מהפנימייה לפניו, חובות אצל החברים מאחוריו ואף לא גרוש מצדדיו. אחרי כמה ברורים נתתי לו מספר טלפון של *צ'יק צ'ק ליומיים בבית שמש ויצאתי למסע. כעבור רבע שעה כשהמסלול נגמר התקשרתי לוודא שהמשבר נפתר. אדם כבר ענה מבסוט ממגרש הכדורגל.

הלילה הראשון בצימר היה מפנק במיוחד. עד כדי כך שלמחרת ביקשתי מבעלת המקום פרטים על המזרון. מסתבר ששם היא לא חסכה. אדם בדיוק תפס אותי מתאוששת מארוחת בוקר גלילית, בבריכה. הוא היה ברכבת לבית שמש ורצה להגיד תודה. האנשים שם התגלו כמקסימים, העבודה לא מאוד קשה ואפילו הכסף נחמד. הניצחון דרש הרמת כוסית בג'קוזי.

"הכל-בסדר-תודה-רבה"

בערב, בעוד אני מחכה במסעדה גלילית לסטייק גלילי הרמתי טלפון לראות אם גם הוא עבד היום קשה כמוני. הכל היה בסדר תודה רבה ועכשיו הוא שוב בכדורגל. אדם ואני אולי מכירים רק חצי שנה אבל הוא שקרן גרוע ואני לא פראיירית. את ה"הכל בסדר תודה רבה" הזה כבר שמעתי פעם. בדיעבד הסתבר אז שבמשך יומיים הסתגר בבית בתחושת סוף בגלל חשש לא מוצדק שלא התקבל לפנימייה. הוא הסכים לשחרר שבעל הבית מהצ'יק צ'ק עושה בעיות עם התשלום אבל יהיה בסדר תודה רבה. הודעתי לו שעוד תודה רבה אחת, אני מציתה את כל הגליל. העליון.

למרות ש-250 השקלים שהרוויח ביושר ביומיים עבודה יכולים להחזיק אותו לשבוע שלם, שום בקשה שלי לנסוע להפוך שולחנות בבית שמש לא עזרה. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לו ובפקחות מלאה התחייב בפניי שזאת גם לא תהיה האחרונה. אלו כללי המשחק ואם אתה רוצה לשחק, דע שלפעמים גם תפסיד.

בדרך חזרה מהצימר חשבתי על מה שאמר לי. אני מבינה, כמו תמיד בדרכו העיקשת הוא רוצה להיות אדון לגורלו וגם הפעם החליט להתמודד עם זה בעצמו. הוא בחר להמשיך וליהנות מחופשת הסוכות במשחק כדורגל עם חברים ולא לחשוב על מאתיים חמישים ש"ח ובעל עסק רמאי שכבר לעולם לא יראה. ואני פתאום הבנתי. אדם קלט הרבה לפניי שאולי בתחנה מרכזית צ'יק צ'ק זה שם קוד לעבודה זמנית אבל במקומות אחרים זהו כינוי לאנשים זמניים.

*צ'יק צ'ק - כל עבודה זמנית שנמשכת יום עד כמה ימים שהתשלום עליה מתבצע במזומן בסוף כל יום עבודה או בתום העבודה כולה

המעוניינים להתנדב במועדון הנוער לפליטים מוזמנים להתקשר ל"א.ס.ף" - 054.2011666

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully