וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועות באירן: חמינאי נמצא בתרדמת

בלוגרים אירנים מדווחים כי המנהיג הרוחני העליון מאושפז מאז התמוטט בתחילת השבוע וכי ליד ביתו נמצאים כוחות גדולים של צבא ומשטרה. חוקר אמריקאי: ייתכן כי זו שמועה, אך המקור נחשב אמין

המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, התמוטט ושרוי בתרדמת. כך לפחות מדווחים אתרי אינטרנט ובלוגים אירניים. בלוגרים אירניים דיווחו על אווירה "חריגה" בטהרן ונוכחות מוגברת של אנשי ביטחון ברחובות. בנוסף, ברשת החברתית "טוויטר" מדווחים גולשים כי בני משפחותיהם באירן מסרו להם שכוחות גדולים של צבא ומשטרה נראו בסביבת ביתו של חמינאי בטהרן ומונעים את הגישה לאיזור. עד כה לא נמסר כל דיווח מהרשויות האירניות.

על פי הדיווח, ביום שני השבוע, סמוך לשעה 14:15, התמוטט חמינאי בן ה-70 והוא פונה למרפאה מיוחדת. עוד דווח כי אף אחד מלבד בנו ושני רופאיו, הורשו להתקרב אליו ומצבו הוגדר על ידי מקורביו כ"נתון בידי האל". החוקר האמריקאי מייקל לדין, המתמחה באירן והראשון שפרסם את השמועות במערב, אמר, כי "קיים סיכוי שחמינאי ימות בקרוב, לאור העובדה ששהה בתרדמת במשך 24 שעות". לדין הוסיף כי הוא "מודע לחלוטין" לכך שייתכן כי אין אמת בדיווחים, אך ציין כי "המקור לדיווח הוא מצוין".

שמועות על מצבו הבריאותי המידרדר של חמינאי מופצות מפעם לפעם ומחוללות סערה ברשת. גם ב-2007 נפוצו שמועות כי חמינאי הלך לעולמו, אך הן התבררו כלא נכונות. חמינאי היה דמות מפתח במהפכה האיסלמית במדינה ויד ימינו של מנהיג המהפכה האייתולה חומייני וב-1981 אף נבחר לנשיא. עם מותו של חומייני ב-89' הוא מונה להחליפו כמנהיג העליון, ומאז הוא ממובילי הקו השמרני במדינה. אם המנהיג הרוחני האירני אכן מת, מועצת המומחים, גוף המורכב מ-86 אנשי דת, אמור לבחור לו יורש מבין שורותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully