וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזאם: "רוז נולדה לתוך משפחה חולה"

גלעד גרוסמן

15.10.2009 / 15:47

האם הנאשמת ברצח בתה רוז התייצבה היום לראשונה על דוכן העדים וסיפרה כי בעלה היכה אותה באמצעות כיסא. על אמה: "היא נהגה להתעלל בי וכלאה אותי במרתף"

רויטרס

(צילום: איתי חסיד, עריכה: ענת ברק)

מארי פיזאם, הנאשמת יחד עם בעלה רוני רון ברצח בתם רוז, התייצבה הבוקר (חמישי) לראשונה על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בעדותה סיפרה מארי: "אני זוכרת את הלידה של רוז כאילו זה היה אתמול. נולדתי אז מחדש. רוז היתה ילדה קלה מאוד. לא היה איכפת לי מכלום. רק ממנה. היא היתה סם הקיום שלי".

בעדותה חשפה פיזאם סיפור ילדות קשה. היא סיפרה שגדלה בצל אם דיכאונית ואלכוהוליסטית שנהגה להתעלל בה: "אני בעצמי ילדה מוכה. אמא שלי נהגה להכות אותי ולהתעלל בי וכלאה אותי במרתף במספר פעמים". לדבריה, "אמא שלי תמיד גרמה לי להרגיש שאני מיותרת. היא אמרה לי שאני בכיינית ועצלנית ולא מספיק חכמה. קיבלתי ממנה מכות והיא היתה נועלת אותי במרתף".

פיזאם סיפרה שהאם ניסתה להתאבד כמה וכמה פעמים. באחת הפעמים היא אף עשתה זו לעיני פיזאם. היא סיפרה שהוריה התגרשו כאשר היתה תינוקת ובגיל שש העלילה האם על האב שהוא מתעלל מינית בפיזאם. "מאז נותק הקשר שלי עם אבי", סיפרה פיזאם. בגיל 15 היא עברה להתגורר במוסד קתולי ופגשה את בן, אביה הביולוגי של רוז. כעבור זמן קצר היא הרתה אולם בחודש השלישי להריונה איבדה את התינוק. " בן הפך להיות אלים ועצבני והיה נוהג לשבור דברים", אמרה פיזאם. בגיל 17 הרתה פיזאם פעם נוספת והולידה את רוז. פיזאם היתה נסערת ונרגשת בעדותה.

פיזאם הוסיפה כי במשך חודשים ארוכים נאבקה בצרפת כדי לקבל חזקה על רוז, עד שבסוף הועברה לידיה. "הרגשתי הכי מאושרת בעולם, ניצחתי במערכה". היא ספירה שכאשר הייתה יחד עם בתה בצרפת המצב היה טוב אבל זה השתנה כשהם הגיעו לישראל. "רוז לא הייתה מוכנה לקבל שיש לה שתי אחיות ולא מוכנה שרוני יהיה. היא הייתה צריכה המון תשומת לב והיו לה הרבה שאלות". היא הוסיפה שהקדישה תשומת לב רבה לרוז ואז האשים אותה רוני שהיא אם רעה כלפי אחיותיה והיא הרגישה אשמה. היא הוסיפה עוד שרוז הגיעה חולה והדביקה את אחיותיה ושהקטנה אף אושפזה. לאחר מכן עברה רוז לגור עם אמו של רון.

מארי פיזאם ורוני רון בפתיחת משפטם באשמת רצח הילדה רוז. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מארי פיזאם ורוני רון בפתיחת משפטם באשמת רצח הילדה רוז/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"רוני היה הורג אותי במכות, אני זוכרת שפעם אחת הוא זרק עליי כוס קפה רותח ובמקרה אחר היכה אותי עם כיסא. רוז נולדה לתוך משפחה חולה. לא היה שום דבר חוץ מאלימות ומתח, כל יום חייתי חיי גיהנום.", סיפרה מארי בבכי. דבריה של פיזאם באו כתגובה לעדותו המבולבלת של רון לפני כשבועיים, וייתכן כי מדובר בקו הגנה חדש שלה במשפט. רון טען כי הסיבה שבת זוגו לא דיווחה למשטרה הינה שהיא אינה יודעת כיצד לחייג. בעדותו סיפר רון, כי מסר מספר גרסאות שונות לשוטרים ועשה זאת, כי הוא "רצה לומר להם את מה שהם רצו לשמוע".

בתחילה העיד רון, כי סיפר למארי שהילדה מתה בתאונה ולאחר מכן מכיוון שהיא סירבה להאמין לו, אמר שהילדה נפגעה ומקבלת טיפול. כשנשאל מדוע מארי לא פנתה למשטרה השיב ש"היא לא יודעת לחייג למשטרה". כשנשאל מה ידעה מארי כאשר נעצרה, השיב שהיא ידעה שהיתה תאונה, אבל לא אם רוז בחיים. במהלך עדותו הוא הסתבך בלשונו מספר פעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רוני רון מעיד בבית המשפט. אורי לנץ
רון טען כי הסיבה שבת זוגו לא דיווחה למשטרה הינה שהיא אינה יודעת כיצד לחייג/אורי לנץ

במהלך עדותם בחודש מאי של שני חוקרים של היחידה המרכזית, הדגישו החוקרים את הפתעתם נוכח התנהגותה של מארי כלפי בתה רוז. אחד החוקרים, יהודה להט, סיפר כי "מארי סיפרה על הילדה כל מיני דברים שלא האמנתי שאמא מספרת על הבת שלה. היא סיפרה שהילדה אוכלת את הצואה שלה, שהיא מרביצה לילדות האחרות והיא סיפרה שהם לקחו אותה לחב"ד, אך שם לא רצו לקחת אותה כי היא לא היתה יהודיה".

חוקר נוסף בימ"ר, אלי קורלנד, אמר בעדותו כי "אמא שיושבת איתי ואין לה עניין כשהוא זה בילדה, זה מפתיע אותי". קורלנד סיפר גם שמארי אמרה לו שהיא לא מכירה את הילדה וכל מה שעניין אותה בזמן התחקור זה איפה רוני בעלה".

רויטל סויד, עורכת דינה של מארי, הסבירה לאחר הדיון כי "מארי לא יכלה להתקשר עם רוז לאחר הזמן הממושך בו רוז שהתה בצרפת וניסתה למצוא עבורה מקום מגורים אחר. היא מצאה עבורה מקום מגורים אצל הסבתא בצרפת, אך רוני סרב להעביר אותה לשם".

עדכון ראשון: 10:45

עדותו של רוני רון. תאגיד כאן
עדותו של רוני רון/תאגיד כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully