וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות החמישי בגודלו בישראל יוצא לדרך

מאת נועם בר

15.10.2009 / 9:49

כמעט חצי שנה לאחר שדובר בראשונה על המיזוג, בשבוע הבא תיחתם העסקה בין מיטב-גאון עם ישיר. בית ההשקעות הממוזג ינהל נכסים בהיקף של 28 מיליארד שקלים

כמעט חצי שנה לאחר שדובר בראשונה על המיזוג, יתמזגו בשבוע הבא בתי ההשקעות מיטב-גאון וישיר בית השקעות בעסקת המיזוג הראשונה של השנה העברית החדשה, שתתבצע באמצעות מיזוג וחלוקה מחדש של המניות.

בכך יצטרפו שני הגופים לליגה של הגדולים וייהפכו לבית ההשקעות הרביעי בגודלו (ככל שמדובר בנכסים המנוהלים בתוך ישראל), והחמישי בגודלו בכלל עם נכסים מנוהלים בהיקף של 28 מיליארד שקל.

לאחר המיזוג יחזיקו במיטב ב-50.01% מבית ההשקעות החדש, כשהשותף הטרי גאון השקעות צפוי להחזיק ב-21.43%, בעוד ישיר יחזיק ב-28.56% ממנו. מבחינת ישיר, המהלך הוא השלמה עם כך שהחברה לא תחזיק בזמן הקרוב בבעלות מלאה על זרוע פיננסית עצמאית בשוק ההון.

מנכ"ל בית ההשקעות מיטב, אבנר סטפק, בנו של המייסד צבי סטפק, צפוי לפרוש מתפקידו לאחר המיזוג בין החברות.

בין המועמדים לנהל את בית ההשקעות החדש נמצאים יו"ר ישראכרט, חיים קרופסקי, ומנכ"ל ישיר בית השקעות, גיורא סרצ'נסקי.

גורמים שמעורבים בעסקת המיזוג אמרו כי לא ברור כלל שבית ההשקעות החדש יישא את שמו של בית ההשקעות הממוזג ישיר. למרות השאיפה של מיטב לרכז את כל הפעילות של בית ההשקעות החדש במיקום הנוכחי שלו במגדל המוזיאון בתל אביב, מתקשים כעת במיטב למצוא לכך משרדים פנויים במגדל המוזיאון. לא ברור היקף הפיטורים שיהיו לאחר המיזוג וכמה עובדים ימנה בית ההשקעות החדש.

"לא ניכנס לתחום ביטוחי המנהלים"

גורם שקשור לעסקה מסר כי נבחנת פעילות של שיווק מוצרים של ביטוח ישיר דרך בית השקעות החדש, על אף שלבית ההשקעות החדש לא תהיה פעילות בתחום הביטוח. "כיום יש לנו 100 מיליון שקל בפנסיה, ובבית ההשקעות החדש אנחנו מתכוונים להגדיל משמעותית את הפעילות הזו. עם זאת, לא ניכנס לתחום ביטוחי המנהלים", הדגיש הגורם.

בית ההשקעות הממוזג יקבץ מגוון פעילויות. "לבית ההשקעות הממוזג יהיו גם פעילויות שאינן כוללות ניהול נכסים, אך צפויות להניב לנו רווח משמעותי.

מכללה ללימודי שוק ההון, חיתום וברוקראז' הם רק חלק מהפעילויות האלה. אנחנו צפויים להיות בית ההשקעות הרביעי-חמישי מבחינת רווחים", אמר אתמול גורם במיטב.

מיטב נוסד ב-1979 בידי צבי סטפק ושלמה סימנובסקי. אחרי המיזוג הם יחזיקו ב-50% מבית ההשקעות. במארס השנה מוזג לתוכו בית ההשקעות גאון שוקי הון תמורת 30% מאחזקות בית ההשקעות הממוזג.

לישיר בית השקעות יש חמש תחומי פעילות: קרנות נאמנות, ניהול תיקים, חיתום, ברוקראז' ופעילות גדולה יחסית של קופות גמל.

ישיר, שמנהל יותר מ-10 מיליארד שקל, נמצא בבעלות משפחת שנידמן שמחזיקה בביטוח ישיר. לפני השלמת המיזוג התבקשה ישיר בידי מיטב למזג את פעילות הגמל שלה שהיתה מפוצלת לשתי חברות: ניהול קופות גמל וישיר בית השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully