וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזריאן יקים מתחם תעסוקה ומגורים בגבעת שמואל

מאת גיא ליברמן

15.10.2009 / 11:09

המיליארדר מחזיק בעשרות דונמים בסמוך לכביש גהה, בשיתוף איש העסקים ג'ון שאולי. הם יבנו על הקרקע 360 דירות במגדלים בני 26 קומות וכן מגדלי משרדים בגובה 23 קומות

איש העסקים המיליארדר יונס נזריאן, הנחשב אחד היהודים העשירים בעולם, הגיש באמצעות חברה שבבעלותו תוכניות לבניית מאות דירות וכן שטחי תעסוקה ומסחר במתחם מקרקעין בשטח של 115 דונם בצפון גבעת שמואל, בסמוך לכביש גהה. שותפו לבעלות בקרקע הוא איש עסקים אמריקאי, ג'ון שאולי, שאינו מוכר בישראל. התוכנית שהוכנה על ידי משרד האדריכלים סלו הרשמן, נדונה לאחרונה בוועדה המקומית ועברה להפקדה בוועדה המחוזית מרכז בהמלצת ראש העיר יוסף ברודני.

התוכנית כוללת 135 אלף מ"ר שטחי בנייה עיקריים. שני שלישים מהם מיועדים לבנייני משרדים שישלבו גם מסחר בקומות הנמוכות. התוכנית כוללת ארבעה-חמישה בנייני משרדים בגובה מקסימלי של 23 קומות, ממזרח לכביש גהה. על פי התכנון, הבניינים יהוו חסימה אקוסטית לשטחים שמאחוריהם, שבהם ייבנו כמה מגדלי מגורים בגובה מקסימלי של 26 קומות שבהם עד 360 דירות מגורים. אלה ייבנו במרחק של 125 מטר מכביש גהה. על פי הערכות, יעברו עוד 2-4 שנים עד שתאושר התוכנית סופית וניתן יהיה להתחיל בבניית המתחם.

מלבד התוכנית הנ"ל כוללות תוכניות הפיתוח של האיזור, המכונה על ידי עיריית גבעת שמואל אצבע הסיליקון, לפחות שמונה מגדלי מגורים נוספים שייבנו בצד הדרום מזרחי של הקרקעות של נזריאן ושותפיו. בעיריית גבעת שמואל הדגישו כי הם מעוניינים מאוד בפיתוח האיזור: "כיום 85%-90% מההכנסות של גבעת שמואל הם מתשלומי התושבים ורק 15% ממקורות אחרים. אזורי מסחר מניבי ארנונה יאפשרו לגבעת שמואל עצמאות כלכלית. גבעת שמואל מציעה את אחד המיקומים האטרקטיביים והמתאימים ביותר עבור חברות עסקיות", מסביר ברודני.

אם תאושר התוכנית, שכאמור כוללת זכויות לכ-90 אלף מ"ר משרדים ו-45 אלף מ"ר מגורים, ההערכה בשוק הנדל"ן היא כי שווי הקרקעות יהיה כ-600 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully