וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופשר המכרז לטרמינל טיסות מנהלים בנתב"ג

מאת זוהר בלומנקרנץ

15.10.2009 / 9:26

רשות שדות התעופה חידשה את התוכנית להקמת טרמינל חדש לטיסות מנהלים ולטיסות פרטיות בנתב"ג. אתמול חל המועד האחרון להגשת הצעות במכרז החדש לתכנונו.

רשות שדות התעופה (רש"ת) חידשה את התוכנית להקמת טרמינל חדש לטיסות מנהלים ולטיסות פרטיות בנתב"ג - כך נודע ל-TheMarker. אתמול חל המועד האחרון להגשת הצעות במכרז החדש לתכנונו.

המכרז המקורי להקמתו של הטרמינל החדש פורסם בינואר 2008, אולם רש"ת הקפיאה לפני כשנה את התוכנית לאחר שורה של דחיות ושינויים בתנאי המכרז. מנכ"ל רש"ת, קובי מור, החליט באוגוסט 2008 לעכב את המכרזים להקמת הטרמינל "עקב הצורך בבדיקה מחודשת של נחיצות שירות זה מול הקצאת המשאבים הרבים הנדרשים לפרויקטים בתחום הבטיחות".

רש"ת נימקה בעבר את הצורך בהקמת הטרמינל, שעלותו מוערכת ב-10 מיליון שקל, בביקוש הגובר והולך לטיסות מנהלים ולטיסות פרטיות בשנים האחרונות. מספר הטיסות הפרטיות בנתב"ג (נחיתות והמראות) ב-2007, למשל, היה גבוה ב-28% מאשר ב-2006.

את מסמכי המכרז המקורי לפני השינוי בתנאיו, רכשו 10 חברות בהן חברות בתחומי התעופה, שירותי הקרקע והמלונאות וחברות המתמחות בארגון כנסים ואירועים. לפי התכנון המקורי, הטרמינל היה אמור לקום ליד הטרמינל הישן (טרמינל 1) ולהשתרע על כ-1,000 מ"ר. הטרמינל יוקם בשיטת ה-- BOT כלומר, הטרמינל יוקם יופעל על ידי זכיין תמורת תשלום דמי הרשאה לרש"ת. תקופת הזיכיון אמורה היתה להיות שש שנים, עם אפשרות להארכה.

מרש"ת נמסר בתגובה: "הרשות פירסמה מכרז למתן שירותי תכנון להקמת מתחם ייעודי לטיסות מנהלים וטיסות פרטיות באולם הנוסעים הנכנסים בטרמינל 1; לאחר שלב התכנון יתקבלו החלטות לגבי המשך הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully