וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאופנוענים: ייקור הביטוח ידחה בחודש

מאת צבי זרחיה

15.10.2009 / 7:50

בישיבה של ועדת הכספים איים ח"כ משה גפני, כי אם הייקור לא יעוכב - לא תטפל הוועדה בבקשות של האוצר. ח"כ חיים אורון: "משיתים תעריפים על אוכלוסייה שלא יכולה לעמוד בכך"

משרד האוצר צפוי לדחות בחודש את ייקור פרמיית הביטוח לאופנועים בעקבות דרישה שהציבה אתמול ועדת הכספים. הוועדה איימה לא לאשר בקשות של אגף שוק ההון במשרד האוצר, אם הממונה על הביטוח, ידין ענתבי, לא ייענה לדרישתה.

בדיון שנערך בעניין זה בוועדה, בהשתתפות עשרות אופנוענים, טען יו"ר הוועדה, משה גפני: "משרד האוצר הגזים באופן חמור בייקור תעריפי הביטוח לאופנועים. זוהי אטימות, כי מי שמשתמש ברכב דו גלגלי הם אנשים שלא נמצאים בעשירון העליון. הנסיעה באופנועים מפחיתה את הגודש בכבישים". ממשרד האוצר ביקש גפני: "תנו לנו חודש לקים דיון ציבורי בייקור. אם לא תתקבל דרישותנו - כל אחד יילך לדרכו".

רוכבי האופנועים הצליחו במאבקם לרתום את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה לפעול למענם. לישיבה אתמול בוועדת הכספים הגיעו ח"כים שאינם חברים בה בהם יואל חסון (קדימה), דב חנין (חד"ש) ואריה ביבי (קדימה).

"ביטוח אופנוע לסטודנט - שכר לימוד לשנה"

ח"כ חיים אורון (מרצ) דרש דחיה של חודש, כדי לאפשר דיון רציני על הנושא. "משיתים תעריפי ביטוח על אוכלוסייה שאינה יכולה לעמוד בכך. ביטוח לאופנוע לסטודנט הוא כמו שכר לימוד לשנה שלמה".

ח"כ יואל חסון (קדימה) העלה את ההצעה לנקוט בסנקציות נגד משרד האוצר אם לא ידחה בחודש את יקור תעריפי הביטוח, לאחר שהתברר שלוועדה אין סמכות חוקית לדחות את הייקור אלא בחקיקה ראשית.

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) מגיש יחד עם חסון הצעת חוק שלפיה כל שינוי בתעריפי הביטוח ייעשה רק לאחר אישורה של ועדת הכספים בכנסת.

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) ציינה שבעבר היתה בבעלותה וספה. "ברוב המקרים מי שקונה קטנוע עושה זאת כי אין לו כסף לקנות רכב", אמרה. "זה נראה שישב מישהו באוצר והחליט שהוא ממגר את רוכבי הדו גלגלי. הטענה שהמהלך יקטין את הסבסוד על הקטנועים ויוריד את מחירי הביטוח לכולם זה קשקוש".

יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי האוצר מאמין שהציבור יעבור מאופנועים לתחבורה הציבורית - אך הדבר פשוט לא יקרה. "תשקיעו בתחבורה הציבורית ואז יעברו להשתמש בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully