וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגדלים שיבנו בכיכר המדינה יונמכו בחצי

מאת רנית נחום-הלוי

15.10.2009 / 8:03

ועד בעלי המגרשים בכיכר המדינה מבקש לבטל את התוכנית לבניית מגדלים בני 43 קומות. במסדרונות העירייה רווחת הגרסה כי ביטול התוכנית נובע מהתנגדות שהגיש משרד הביטחון

ועד בעלי המגרשים בכיכר המדינה מבקש לבטל את התוכנית לבניית מגדלים בני 43 קומות בכיכר - כך עולה מהודעה שהועברה מטעם הוועד והוגשה לוועדת הערר. במלים אחרות: תוכנית הבנייה החדשה שאישרה הוועדה המקומית בתל אביב לבניית 453 דירות על 3 מגדלים, תבוטל.

הערכות הן כי במקומה עשויה לקבל תוקף תוכנית הבנייה הישנה, המכונה תוכנית 2500. תוכנית זו כוללת בניית 3 מצרפי מגדלים בני 25 קומות ובהם 387 דירות עם קומה מסחרית בשטח של כ-10,800 מ"ר. כמו כן תוכננה בניית מנהרה תת קרקעית שתחצה את הכיכר.

בהודעה שהגיש ועד בעלי המגרשים נכתב: "ועד בעלי המגרשים בכיכר המדינה שהינו מיזמי תוכנית כיכר המדינה (להלן: התוכנית החדשה) מתכבד להודיע לוועדה כי לאור התפתחויות שונות שחלו באחרונה אשר אינן נוגעות להליכים בפני הוועדה, אינו מתנגד לקבל את בקשות העוררים לביטול התוכנית החדשה".

הודעת בעלי המגרשים תמוהה ולא מובנת. במסדרונות עיריית תל אביב רווחת הגרסה כי ביטול התוכנית נובע מהתנגדות שהגיש משרד הביטחון לבניית מגדלים בני 43 קומות.

הודעת בעלי המגרשים התקבלה ימים ספורים לאחר שוועדת הערר מחוז תל אביב הגישה החלטת ביניים בעקבות ערר שהגישו מתנגדי התוכנית החדשה. המתנגדים הם חבר המועצה וסגן ראש העירייה פאר ויסנר (הירוקים) ועו"ד אלי וילצ'יק המייצג בעלי נכסים. בהחלטת הביניים נקבע כי אם יתקבל הערר (דחיית התוכנית החדשה, רנ"ה), תאושר התוכנית הישנה אוטומטית.

מאז שנות ה-60 ועד היום התגלגלה במוסדות התכנון תוכנית הבנייה בכיכר. בתחילה דובר על תוכנית לבניית שדרת בניינים פנימית ושדרת בניינים חיצונית. באמצע שנות ה70, החליטה הוועדה המקומית בראשות ראש העירייה לשעבר, שלמה להט, כי יש לשנות את התוכנית ולהשאיר את הכיכר כריאה ירוקה. בעלי הקרקעות הגישו עתירה לבג"ץ. בעקבות הנחיית בג"ץ, ב-2000 החלו גורמים בעירייה בתכנון תב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה לבניית 3 מגדלים בגובה 25 קומות.

אישור התוכנית יצר שתי חזיתות. בעלי הכיכר טענו כי קופחו מכיוון שהתוכנית המקורית איפשרה בנייה מאסיבית יותר. מנגד, בעליהם של 240 דירות ועסקים הגישו תביעת פיצויים בסך חצי מיליארד שקל באמצעות עו"ד צבי שוב בגין ירידת ערך נכסיהם. בעקבות פשרה שהשיגה העירייה עם בעלי הקרקעות, הוקפאה תביעת הפיצויים והוחלט לנסח תוכנית בנייה חדשה.

חבר המועצה פאר ויסנר: "מדובר בניצחון של מפלגת הירוקים והתושבים שהצליחו לשמור על כיכר ירוקה. חבר המועצה דן להט ממשיך בדרכי אביו לשמור על הכיכר ירוקה. ספק אם התוכנית הישנה תאושר וגם אם תצא לפועל, עוטפת אותה עננה שחורה של תביעת פיצויים ענקית. ייעוד הכיכר אמור להיות כמו הסנטרל פארק בניו יורק. אין ספק שיש בעלי מגרשים שמגיע להם פיצוי ועיריית תל אביב עומדים האמצעים על כך". ממשרד הביטחון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully