וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה תתחבר לאינטרנט בטכנולוגיה ישראלית

מאת זוהר בלומנקרנץ

15.10.2009 / 7:27

חברת התעופה בשיתוף עם פנאסוניק אוויוניקס תציע לנוסעיה אינטרנט מהיר החל מאמצע 2010. החיוב ייעשה באמצעות כרטיס האשראי, אצל המפעיל הסלולרי, או באמצעות מיילים

בקרוב מאוד תוכלו להישאר מחוברים לאינטרנט, לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני או להתעדכן באתרי חדשות, גם בזמן טיסות לחו"ל: חברת התעופה לופטהנזה מתכוונת להציע לנוסעיה חיבור לווייני לאינטרנט בפס רחב החל מאמצע 2010.

השירות, שייקרא Flynet, יינתן בטיסות הבין-יבשתיות, הכוללות את הקו לישראל. את השירות תציע לופטהנזה בשיתוף עם פנאסוניק אוויוניקס (Panasonic Avionics) האמריקאית. את מערכות האנטנות שתספק פנאסוניק מייצרת חברת סטרלינג הישראלית (ראו מסגרת).

לצורך מתן השירות יצוידו 50 מטוסי לופטהנזה המבצעים טיסות לטווח ארוך במערכת Eaconnect של פנאסוניק אוויוניקס כבר במהלך השנה הראשונה להפעלת הפרויקט. 50 מטוסים נוספים יצוידו במערכות דומות בהמשך. פנאסוניק אוויוניקס נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בפיתוח שירותי תקשורת מבוססת לוויינים ומערכות בידור המותקנות במטוסים, ולופטהנזה תהיה הלקוחה הראשונה שתפעיל את המערכת החדשה שלה.

על פי התכנון, הנוסעים יחויבו עבור השימוש בשירות באמצעות כרטיס האשראי שלהם או באמצעות חשבונם אצל המפעיל הסלולרי. בנוסף, לופטהנזה שוקלת לאפשר ללקוחות לשלם עבור השירות באמצעות המיילים שצברו בחשבון Miles & More (מועדון הנוסע המתמיד של החברה). לופטהנזה עדיין לא פירסמה מחירון רשמי לשירות, אך בפעם הקודמת שהציעה לופטהנזה שירות דומה הוא עלה 10-30 דולר לשעה.

לדברי מנכ"ל לופטהנזה ישראל, עופר קיש, השירות החדש עוצב כדי שיהיה "ידידותי למשתמשים", ויציע מגוון גדול של פונקציות תקשורת הפועלות על בסיס פס תקשורת רחב באמצעות מחשב נישא, מחשב כף-יד או נייד חכם. בנוסף, השירות יאפשר במקרה הצורך שימוש ביכולות של רפואה מרחוק (TeleMedicine) תוך העברת נתונים מהירה ואמינה בין המטוס למרכזי רפואה על הקרקע.

השירות הקודם נסגר

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שחברות תעופה מציעות שירות גלישה באינטרנט בטיסות. למעשה, לופטהנזה עצמה היתה חברת התעופה הראשונה בעולם שחנכה את שירות האינטרנט האלחוטי בפס רחב בטיסה מסחרית כבר בינואר 2003.

החברה השקיעה אז 120 מיליון דולר ברכישת מערכות של קונקשיין ביי בואינג (Connexion by Boeing), חברה בת של יצרנית המטוסים בואינג - אולם השירות הופסק על ידי בואינג בסוף 2006 לאחר שהחברה הבת נקלעה לקשיים כלכליים. גם חברת אל על סיפקה שירות דומה באמצעות בואינג. "אל על נמצאת כיום במגעים עם חברות סלולר ועם פנאסוניק אוויוניקס במטרה לקדם את השימוש באינטרנט במטוסים", מסרו נציגי החברה אתמול.

לופטהנזה הציעה את שירות האינטרנט ב-69 מטוסים בטיסות בקווים ארוכי טווח, כולל הקו לישראל. שירות זה נחשב בשעתו לשירות המקיף והאיכותי ביותר לשימוש באינטרנט בפס רחב במטוסי חברה כלשהי, והוא שימש כ-30 אלף לקוחות בכל חודש.

לגלוש גם באייפון

בנוסף לחיבור לאינטרנט אלחוטי בפס רחב, בעתיד הקרוב יאפשר שירות Flynet לשלוח דואר אלקטרוני ומסרונים בטיסות החברה (בקווים ארוכי טווח) על רשתות ניידות מסוג GSM/GPRS. כך, משתמשי טלפונים ניידים חכמים כמו אייפון ובלקברי יוכלו להעביר נתונים ולקבל מידע בכל נקודה בשטח המטוס. מהירות הגלישה ברשתות אלה תהיה עד 50 מגה-ביט בשנייה.

"מעתה נוסעי לופטהנזה יוכלו ליהנות מהרמה הגבוהה של אמצעי התקשורת החדישים שיעמדו לרשותם במהלך הטיסות בקווים ארוכי הטווח", אמר וולפגאנג מאיירהובר, מנכ"ל ויו"ר לופטהנזה. "אמצעים אלה יאפשרו לאנשי עסקים לנהל את עסקיהם באופן רצוף בין אם הם במשרד, בבית מלון או בטיסת לופטהנזה מעל לעננים".

לדברי פול מרגיס, מנכ"ל פנאסוניק אוויוניקס, "הניסיון שלופטהנזה צברה בתחום הופך אותה לשותפה אידיאלית בפרויקט זה. אנו שמחים שנוכל להציע את שירות Flynet עם מגוון רחב יותר של אפשרויות שימוש".

חברת לופטהנזה מפעילה כיום 12 טיסות שבועיות בקו פרנקפורט-נתב"ג ועוד ארבע טיסות שבועיות בקו מינכן-נתב"ג. החל מעונת החורף הקרובה, שתחל רשמית ב-25 באוקטובר, תטוס לופטהנזה ל-191 יעדים ברחבי תבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully