וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגוררים בדרום? בדקו אם עבר לידכם תנין

באזור הנגב נפתח מרדף אחר תנינים שנמלטו מחוות גידול. אחד התנינים צולם אתמול סמוך לקיבוץ צאלים. שניים מחבריו לא שרדו את ההימלטות ונדרסו למוות

אחד מחמשת התנינים שנמלטו מחווה לגידול תנינים באזור נחל הבשור שבצפון מערב הנגב, עדיין מסתובב חופשי. חבר קיבוץ צאלים צילם אתמול (שלישי) את התנין החופשי במאגר מים סמוך לנחל הבשור. מדובר בפקח של רשות הטבע והגנים שסייר בנחל והבחין בתנין באורך מטר וחצי הנחשב לצעיר יחסית. מקורם של התנינים ככל הנראה בחווה חקלאית בנחל הבשור, ליד פארק אשכול, שבה מגדלים תנינים ויענים. על פי ההערכה, התנינים הצליחו לברוח מהחווה בגיל צעיר והתפתחו בטבע.

גורלם של שניים מהתנינים לא שפר עליהם והם נדרסו למוות על ידי כלי רכב בכבישי האזור. שני תנינים נוספים נתפסו בימים האחרונים: התנין הראשון נתפס בבסיס צבאי באזור לאחר שחייל שהיה באימון בבסיס דיווח כי זיהה לטאה גדולה ומרובת שיניים. פקחי רשות הטבע שהגיעו למקום תפסו את ה"לטאה" והסבירו לחייל כי מדובר בתנין. בסוף השבוע האחרון, נתפסה נקבת תנין באורך 1.30 מטר במאגר של קיבוץ צאלים.

רני מלכה, האחראי על תחום המים בגידולי השדה בקיבוץ צאלים אמר לוואלה! חדשות כי "בקרבת החווה יש אגם מים גדול וכבר לפני 3 חודשים גילינו תנינה שוחה במקום. לפני שבועיים תפסו פקחים מרשות הטבע והגנים את התנינה, זאת לאחר שבעבר ניסו לירות בה ללא הצלחה. בשבת האחרונה בשעות הבוקר נסעתי לאורך נחל הבשור, זיהיתי משהו בגדה של הנחל, צילמתי את הדבר והבנתי כי מדובר בתנין. קראתי לפקחים שהגיעו וניסו לתפוס אותו אך שוב ללא הצלחה".

מלכה הוסיף כי "ראינו שם תנין קטן שלא יכול לפגוע בבני אדם, החשש הוא שהתנין יגדל ובעוד שנה שנתיים נתעורר ונגלה שהתנין כבר בגודל 2-3 מטרים".

בתוך כך, נודע כי בסוף השבוע נגנבו חמישה תנינים מחווה חקלאית סמוך לקיבוץ צאלים. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע, אולם התנינים עדיין לא נתפסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully