וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניכי תנועות הנוער גינו את סרבני הגיוס

14.10.2009 / 17:03

1,200 תלמידי תיכון חתמו על עצומה, שיזמו חניכי תנועות נוער, המגנה את סרבני הגיוס השמיניסטים. ח"כ מירי רגב על הסרבנים: "ההשתמטות היא למעשה קריאה אנטי ציונית"

נעם כהן

(צילום ארכיון: נעם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

1,200 תלמידי תיכון חתמו על עצומה המגנה את סרבני הגיוס ותומכת בשירות בצה"ל. את העצומה יזמו חניכי תנועות הנוער בני עקיבא, עזרא והצופים הדתיים. הם הגישו אותה בצהרים ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי). במפגש השתתפו גם יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, וחברי הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי), ציפי חוטובלי, מירי רגב (הליכוד), ושלמה מולה (קדימה).

לפני יומיים, חתמו קרוב ל-90 בני נוער העומדים בפני גיוס לצה"ל על עצומה לפיה הם מסרבים להתגייס לצבא ולקחת חלק במה שהם מכנים "מדיניות הדיכוי של ממשלת ישראל בשטחים הכבושים". במכתב שנשלח ללשכת שר הביטחון, לרמטכ"ל ולשר החינוך, מצהירים השמיניסטים כי אינם מעוניינים לקחת חלק בכיבוש, וכי הם מוכנים לשלם את המחיר על דעותיהם.

לאחר מכן נפגשו יוזמי העצומה עם סגן שר הביטחון מתן וילנאי (העבודה). וילנאי הזמין את הצעירים לפגישה שתיערך מחר בקריה בתל אביב עם למעלה מ- 200 בני נוער מגרעין "צבר" שעלו לישראל במטרה להתגייס.

סגן שר הביטחון אמר לבני הנוער כי, "הזחיחות וקלות הדעת של הסרבנים מרגיזה אותי. כל חייל ובן שירות לאומי בישראל צריך להיות גאה בתרומתו למדינה ולחברה הישראלית. אני שמח שבאתם להביע את מה שרוב בני הנוער בארץ מרגישים, יישר כוח. השירות הצבאי חשוב מאין כמוהו והוא חוצה מפלגות ועל כל בני הנוער לשרת בצבא. לא נוכל לקבל את הסרבנות גם כשמנסים לעטוף אותה באידיאולוגיה".

"אנו גאים שבני הנוער לוקחים אחריות"

ח"כ אורלב אמר לשמיניסטים: "אנו גאים בכם. גאים שבני נוער קמים מכורח מצפונם ולוקחים אחריות כדי לסתום את פיות המשטינים והמלעיזים. צה"ל הוא מהערבויות לקיומה של מדינת ישראל, שכן העם היהודי עדיין צריך להיאבק על קיומו. זוהי קריאה לבני הנוער לגנות את תופעת הסרבנות וההשתמטות בישראל".

ח"כ מירי רגב, ששירתה כדוברת צה"ל, תקפה את הסרבנים וכינתה אותם "מיעוט המפקפק ביכולתו של צה"ל לקיים את מדינת ישראל. ההשתמטות היא למעשה קריאה אנטי ציונית, יישר כח על העשייה המבורכת והערכית שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully