וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת הנילוס נחשפה במספר יישובים בארץ

אייל דץ

14.10.2009 / 16:20

יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי התגלו במושבים בית גמליאל, גמזו ותלמי אלעזר. המשרד להגנת הסביבה: "יש לדווח על מפגעים" לפני כ-3 חודשים חלו שני אנשים במחלה

יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי התגלו במושבים תלמי אלעזר, גמזו ובית גמליאל, כך נמסר היום (רביעי) מהמשרד להגנת הסביבה. עוד נמסר כי בכל אזור שבו התגלה הנגיף, נערכות פעולות לפיקוח והדברות יתושים מוגברים, כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להעברה של הנגיף לאדם.

בבדיקות שגרתיות שקיימו מומחי האגף ללחימה במזיקים במשרד להגנת הסביבה בשלושת השבועות האחרונים אותרו יתושים הנגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן מסר כי "עם קבלת תוצאות המעבדה עדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים ואת הרשויות הסמוכות להן בממצאים והנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן".

תמר יגר, הממונה על הלחימה במזיקים במשרד להגנת הסביבה מציינת, כי "ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים על ידי ייבוש מקורות מים בשטחם, בחצרות, בגגות ובמקלטים ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים ע"י התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים - בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים".

סימני המחלה הם בעיקר חום, כאבי ראש, דלקת בעין ופריחה, ובמקרים רבים המחלה קלה וחולפת מאליה. המחלה מסוכנת בעיקר לקשישים וחולים כרוניים.

לפני כשלושה חודשים התגלו שני מקרים של קדחת הנילוס המערבי בישראל. גבר בן 47 מקרית ביאליק, אובחן כחולה הראשון ואשה בת 85 מקיבוץ נאות מרדכי, שחלתה בתחילת יולי בדלקת המוח, ונמצאת בהחלמה בבית החולים בצפת, אובחנה כחולה השנייה בקדחת הנילוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully