וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ערערה על עונשו של השוטר שהרג פורץ

גלעד גרוסמן

14.10.2009 / 15:12

השוטר שחר מזרחי נידון ל-15 חודשי מאסר לאחר שהרג את מחמוד בן נעים שניסה לפרוץ לרכב. הפרקליטות ערערה וטענה כי העונש מעביר מסר שגוי לציבור השוטרים

פרקליטות המדינה ערערה היום (רביעי) לבית המשפט העליון על גזר הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה, בעניינו של השוטר שחר מזרחי שהורשע בהריגת חשוד שפרץ לרכב בזמן פעילות משטרתית. מזרחי, בן 29, השתתף ביולי 2006 בפעילות משטרתית יזומה בפרדס חנה. השוטרים הבחינו במחמוד בן נעים, תושב באקה אל גרביה, שניסה לפרוץ לרכב. בן נעים החל לנסוע ומזרחי ירה בו בראשון מטווח קצר לאחר שניפץ את שמשת החלון.

השופט פינקלשטיין קבע במשפט כי לא נשקפה למזרחי סכנת חיים ושהוא הפר את נהלי המשטרה. עם זאת ציין השופט כי הירי בוצע במהלך פעילות משטרתית ראויה ושהוא ראוי לשבח על משימתו. לאחר מכן החליט השופט לשלוח את מזרחי ל-15 חודשי מאסר. בערעור שהוגש בידי מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות אפרת ברזילי נטען שמעשיו של מזרחי "עולים כדי הריגה ברף הגבוה שלה והינם כה חמורים עד כי אין בשיקולי הקולא כדי להאפיל עליהם". הפרקליטות טוענת כי גזר הדין מעביר "מסר שגוי לציבור העוסקים במלאכת אכיפת החוק", וכי המקרה של מזרחי "מהווה מסד מתאים להתוויית מדיניות עונשית הולמת במקרים בהם נדרש שוטר לקבל החלטות בזמן אמת ולעשות שימוש מרוסן בכוחו".

עוד נטען בערעור כי אין ספק שיש צורך להגן על שוטרים וחיילים מפני פגיעה בעת מילוי תפקידם וכי יש לאפשר להם לפעול ללא חשש והפעלת שיקול דעת. אולם ללא הנחת המוצא ששוטרים פועלים בהתאם לחוק ולנהלים יש חשש מפני לקיחת החוק לידיים מצד שוטרים. "המקרה שבנידון מגלם היטב את הפוטנציאל הנפיץ שבעבודת השוטר ואת התוצאה הרת האסון שבשימוש לא מידתי בנשק", אמרו בפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully