וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמיצי משמיד רהיטים

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

14.10.2009 / 14:31

אם גם הספה שלכם פצועה וחבולה בגלל החתול, הנה כמה עצות מועילות. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות שלאלות שלכם

החתולה שלי לא מפסיקה ליילל. אני ואחי גרים איתה, ועובדים רוב שעות היום. וכשאנו חוזרים היא לא מפסיקה ליילל ולהתכרבל. האם זה נגרם ממצוקה שהיא נמצאת בה? או סתם מהתפנקות?

שלום רב ותודות על פנייתך. שאלתך מאד נפוצה ומדובר בסימנים לשעמום. זה מאד פשוט – אתם לא נמצאים רוב שעות היום, ובשעות האלו החתולה שלכם ישנה, כמו שנהוג אצל חתולים (הם חיות שבמהותן ערות בלילה). כשאתם חוזרים והערב יורד – אז היא מעוניינת בפעילות טבעית ונעימה.

מעבר לסיפוק הצרכים הבסיסיים של מים טריים ונקיים ומזון משובח, חשוב מאד שתשחקו איתה במשחקים שונים המדמים באופן מלא מעוף הציפור או מרוץ העכבר, כאלו שמפעילים ומריצים אותה. יש לעשות זאת לפחות חצי שעה- שעה בכל יום בשעות הערב והלילה, לפני שאתם הולכים לישון. בנוסף יש לספק לה גם משחקים עצמאיים שתוכלו להשאיר לה לשעות הלילה כאשר אתם ישנים.

שלום, יש לי חתול בן שנתיים. כמה שבועות אחרי שאימצנו אותו, הבאתי לו מתקן גירוד בגובה מטר וחצי, הוא יכול לחדד את ציפורניו, הוא יכול לשון עליו ולשבת עליו, והוא אכן עשה זאת. עד שיום אחד קנינו לדירה ספה מעור, אותה הוא מחרב. מה עושים?

אכן, גם זו שאלה נפוצה. נושא גירוד הציפורניים איננו נושא פשוט, אבל כאשר עושים הכל נכון הבעיה נפתרת בקלות. אם יש לחתול מתקן שהוא אוהב ומשתמש בו – אז מה שצריך הוא לקרב המתקן הזה לספה החדשה ככל שניתן . יחד עם זאת, חשוב מאד שיהיה מרווח בין המתקן והספה , כדי שהחתול יוכל להגיע בכל עת בנוחות מלאה לכל מקום של המתקן ולטפס כרצונו. אנא אל תשתמשו בתרסיסים למיניהם שמטרתם לדחות החתול מפני שהם עושים בדרך כלל פעולה הפוכה.

במקביל, תוכלו להדביק סרט מיוחד בשם "sticky paws" על הספה במקומות עליהן הוא מנסה לגרד. חשוב מאד – אסור להשתמש בסרטי הדבקה למיניהם – הם רעילים! המוצר הנ"ל הוא היחיד המיועד לחתולים ואשר לא עושה להם נזק והוא לא רעיל כמובן. לחילופין תוכלי לחבר למקום בספה עליה הוא מגרד – נייר אלומיניום או פלסטיק עבה ומרשרש – כל אלו יידחו אותו באופן טבעי וייגרמו לו ללכת למתקן הגירוד שנמצא בסמוך.

אם הדירה גדולה יותר מחדר אחד, חשוב לספק לחתול עוד מתקן גירוד. המצב האידיאלי הוא שיהיה מתקן בכל חדר כדי שירגישו רגועים, מפני שמעבר לגירוד ציפורניים, המתקן משמש לסימון ריחם וזה חשוב מאד עבור חתולים. אנא, לא לכעוס ולא לנהוג באלימות כלשהי. זה רק מחזק את הלחץ של החתול וזה גורם לו לרצות לגרד אפילו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully