וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: "צה"ל מונע עזרה לחולים בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.10.2009 / 13:45

לטענת העמותה "רופאים לזכויות אדם", צה"ל מונע מחבריה לסייע לחולים ברצועה ומעכב גם את הסיוע לפלסטינים בגדה. "מדיניות זו היא פגיעה קשה בדמוקרטיה"

עמותת "רופאים לזכויות אדם" פנתה בימים האחרונים לשר הביטחון בדרישה שיפעל להפסקת הפגיעה המתמשכת, כלשונה, של מערכת הביטחון בפעילות הרפואית ההומניטרית של העמותה בשטחים. לדברי הארגון, בחודשים האחרונים 13 מבין 16 הבקשות של העמותה להיכנס לעזה נדחו ללא כל נימוק או הסבר.

העמותה מסרה עוד שבנוסף, בשבועות האחרונים המרפאה הניידת של העמותה והצוותים הרפואיים שלה, הפועלים בגדה המערבית, מעוכבים במשך שעות ארוכות במחסומי הצבא בדרך ליעדיהם. בנוסף, הצבא מקשה על הכנסת תרופות וציוד רפואי המובל על ידי ניידות המרפאה.

"מדיניות זו היא פגיעה קשה בדמוקרטיה ומקשה מאד על פעילותם ההומניטרית של הארגונים בשטחים. לא ניתן לראות התנהלות זו, אלא כמדיניות של אפליה המכוונת כלפי 'רופאים לזכויות אדם', אשר נועדה לפגוע בעמותה ובפעילות הרפואית שלה", אומרים בעמותה.

זה למעלה מ-20 שנה, פועלת העמותה בדרכים שונות להענקת שירותי בריאות בשטחים. במסגרת פעילות זו, מפעילה העמותה מדי שבוע מרפאה ניידת באמצעות רופאים ישראלים, מתנדבי העמותה, המספקים שירותי בריאות לאוכלוסייה הפלסטינית בגדה. משנת 2008 הורחבה הפעילות גם לתושבי רצועת עזה. השירותים כוללים מתן טיפול וייעוץ רפואי, ביצוע ניתוחים, הכשרות בתחומי רפואה שונים לצוותי רפואה פלסטינים, חלוקת תרופות, ולעיתים הפנייה להמשך טיפול בבתי חולים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully