וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: לא מוכנים לפיוס תחת לחץ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.10.2009 / 14:50

דובר חמאס אמר כי אין בכוונת הארגון לחתום על הסכם פיוס עם אבו מאזן. זאת, לאחר שהפתח חתם על הסכם הפיוס בתיווך מצרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ארגון חמאס הכחיש בצהרים (רביעי) את הדיווחים לפיהם נענה להצעת הסכם הפיוס שגיבשה מצרים. דובר הארגון פאוזי ברהום מסר כי בכוונת הארגון לדון בהצעה המצרית ולהעביר את תגובתו בקרוב: "הנהגת חמאס בוחנת את ההצעה המצרית בגישה רצינית וחיובית. הפיוס הוא בחירה שלנו, ואין מי שרוצה בגיבושו יותר מאיתנו", הוסיף

מוקדם יותר דווח כי ארגון פתח חתם על הסכם הפיוס. חבר הוועד המרכזי של פתח, ד"ר ג'מאל מוחייסן, סיפר לסוכנות הידיעות "מען" כי ארגונו חתם על ההסכם משום שחשב שמדובר בהסכם חיובי וכי בכוונת הארגון להגיש את ההסכם החתום למצרים בימים הקרובים.

במקביל דיווח מקור בכיר בחמאס, כי ארגונו החליט לחתום גם הוא על ההסכם שגיבשה מצרים וכי טקס החתימה הרשמי והמשותף צפוי להיערך לאחר חג הקורבן, בסוף חודש נובמבר. לדברי גורם בחמאס, מצרים ביקשה מכל פלג לחתום בנפרד על הסכם הפיוס במהלך החודש הנוכחי.

מוקדם יותר היום דיווח עיתון היוצא לאור בקטאר, כי מספר חברים בוועד המרכזי של פתח פנו לחמאס בהצעה להדיח את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתפקידו כראש הרשות בתמורה לכך שחמאס יחתום על הסכם הפיוס עם פתח. על פי הדיווח, אותם חברים העבירו את ההצעה לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל דרך מתווכים ערבים. על פי ההצעה, בפתח יציגו מועמד אחר לתפקיד במקום אבו מאזן.

הסכם הפיוס בין פתח לחמאס היה אמור להיחתם ב-25 באוקטובר בקהיר, אולם לאור הסערה שעוררה החלטת הרשות הפלסטינית לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה, החליט חמאס לבקש דחייה במועד החתימה. יו"ר הרשות אבו מאזן האשים בנאומו השבוע את חמאס בניסיון למצוא תירוצים כדי להתחמק מפיוס עם פתח.

עדכון ראשון: 12:40

  • עוד באותו נושא:
  • פתח
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully