וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "נגביל מכירת אלכוהול לנוער"

פנחס וולף

14.10.2009 / 12:20

לדברי השר לביטחון הפנים, בכוונתו לפעול "לחקיקת חוקים שיצמצמו השימוש באלכוהול בקרב הנוער ויגבילו את המכירה". הכנסת אישרה בטרומית חוק איסור רכישת אלכוהול עבור קטין

"נפעל לחקיקת חוקים שיצמצמו את השימוש באלכוהול בקרב הנוער ויגבילו את המכירה פרט למקומות שמורשים לכך". כך הצהיר היום (רביעי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' במהלך דיון בכנסת בנושא "האלימות הגואה ברחובות המדינה".

בדיון, שנערך ביומת חברי הכנסת גדעון עזרא ואבי דיכטר מקדימה, הזהיר אהרונוביץ' מפני קיצוץ נוסף בתקציב המשטרה. לדבריו, "למשרד לביטחון פנים, על כל גופיו, יש היכולת המלאה להכין ולבצע את התכניות הטובות ביותר בהתמודדות עם בעיית האלימות, אך יחד עם זאת צריך לזכור שרוח גבית במאבק נגד האלימות דורש משאבים המצדיקים את המיקום הגבוה של נושא זה בראש סדר העדיפויות הלאומי של מדינת ישראל. אני עומד כאן ומזהיר מפני קיצוץ נוסף במשאבי המשטרה. אני לא מבקש חמאה, אלא נלחם על הלחם".

עוד אמר אהרונוביץ', כי "מאז כינונה של הממשלה הנוכחית סך הקיצוצים עומד על 577 מיליון שקל. כל פגיעה בתקציב היא פגיעה ישירה בשלטון החוק. אמרתי את זה בצורה נחרצת גם בישיבת הממשלה. ראש הממשלה רוצה לסייע. אני מקווה שגם תהינה תוצאות".

השר גם הזכיר בנאומו את תוכניתו לשיטור העירוני ואמר כי הוא פועל במשותף עם שר המשפטים יעקב נאמן ויו"ר ועדת חוקה על חוק הבניית הענישה, כדי למנוע מצב בו פושעים משתחררים בקלות רבה מדי מהכלא.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק שיזם ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) ונתמכה על ידי הממשלה, המבקשת לאסור רכישת אלכוהול עבור קטין. לדברי פלסנר, "הקוקטיל הקטלני של צריכת אלכוהול מופרזת על ידי חבורות בני נוער, הוא דלק לאלימות שהפכה לאחרונה למכת מדינה. אני מברך את הממשלה על התמיכה בהצעה ואני מקווה שהיא תמשיך לתמוך בשורת יוזמות שהכרחיות לטיפול מהותי בנגע זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully