וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל הזרחן, המים בעזה לא ראויים לשתייה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.10.2009 / 13:07

לטענת ראש שירותי המים בעזה, צה"ל השתמש ב"עופרת יצוקה" בנשק שזיהם 90% ממי השתייה. מאשים: ישראל הפגיזה את בריכות הביוב והרסה את קווי המים

המלחמה בעזה פגעה גם במים? מונד'ר שבלאק, ראש שירותי המים ברצועה, אמר היום (רביעי) כי "90% מהמים ברצועת עזה אינם ראויים לשתייה ולשימוש של בני אדם". לדבריו, הסיבה המרכזית לכך היא הנשק שעשו בו חיילי צה"ל שימוש במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. "חיילי צה"ל עשו שימוש בנשק אסור מבחינה בינלאומית, אשר גרם לזיהום של מים, אוויר ואדמות", אמר.

שבלאק טען עוד כי במהלך המלחמה הפגיזה ישראל את בריכות הביוב והרסה את קווי המים, דבר שהוביל לערבוב של מים המשמשים לשתייה ומי ביוב. הוא קרא לארגונים בינלאומיים להגיע ולקחת דגימות מהמים ומהאדמות ולבדוק אותן במעבדות חדישות. "במעבדות בעזה אין מספיק ניסיון, ידע וציוד הנחוץ לגילוי היקף הזיהום הסביבה והמים", אמר.

לדבריו, אחוזי הנתרן והכלוריד במים עלו באופן משמעותי, דבר המוכיח את היקף הזיהום. הוא הביע גם חשש שאיכות הסביבה נפגעה קשות במהלך המלחמה בעזה וכי השפעתה האמיתית של המלחמה על הסביבה תתגלה רק בעוד מספר שנים. "ב-30% מהרצועה אין בכלל תשתית לביוב, דבר המעלה את הסכנה לזיהום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully