וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער מרוצה: "איומי השביתה התחלפו בשת"פ"

נעמה טלמור

14.10.2009 / 14:04

לדברי שר החינוך, השנה האקדמית החדשה תיפתח ברוח חדשה של שיתוף פעולה. 280 אלף סטודנטים יחזרו ביום ראשון לקמפוסים. 9.4% ילמדו משפטים, ורק 0.8% רפואה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

280,000 סטודנטים צפויים ללמוד לקראת תואר אקדמי בכל המוסדות הישראליים בשנת הלימודים שתיפתח ביום ראשון. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (רביעי) המועצה להשכלה גבוהה. זוהי עלייה של 3% לעומת השנה שעברה, שבה למדו כ-272 אלף סטודנטים. לפי הנתונים, 221,420 סטודנטים לומדים לתואר ראשון, 47,300 לתואר שני, 10,300 לתואר שלישי ו-980 סטודנטים לומדים לימודי תעודה.

8.6% מהסטודנטים ילמדו מדעי הרוח, 9.4% משפטים, 9.2% עסקים ומדעי הניהול, 0.8% רפואה, ביולוגיה 2.9%, מתמטיקה, סטטסיטקה ומדעי המחשב 4.8%.

לקראת פתיחת השנה אמר היום שר החינוך גדעון סער, כי "המשימה הראשונה שעמדה לפתחנו היא לייצב את המערכת ולפתוח את שנת הלימודים האקדמית שתיפתח ביום ראשון הקרוב. נדמה לי שאיומי ההשבתה לפני תחילת שנת לימודים התחלפו במשהו אחר ובנכונות לשיתוף פעולה של כל הגורמים במערכת מתוך ראייה משותפת של טובת המערכת".

לפי הנתונים, חלה ירידה הן במספר חברי הסגל הבכיר והן של חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות. בשמונה השנים האחרונות חלה ירידה של שמונה אחוזים במספרם של הסגל הבכיר באוניברסיטאות . מספרם של חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות ירד ב-18%. במועצה להשכלה גבוהה מסבירים את הירידה בצמצומים בכוח אדם עקב מצבם הכלכלי של חלק מהאוניברסיטאות. במקביל, חלה עלייה של 18% במשרות של מורים מבחוץ באוניברסיטאות.

העלייה במספר הסטודנטים השנה באה בניגוד לירידה בשנים האחרונות במספר הלומדים לתואר. מהנתונים עולה כי מספרם של הלומדים לתואר ראשון ירד משיא של 78,715 סטודנטים בתשס"ד ל- 75440 סטודנטים בתשס"ט. מספר הלומדים לתואר שני נמצא אף הוא במגמת ירידה - בין תשס"ד לתשס"ט נרשמה ירידה של 4.2% במספר הלומדים לתואר שני. בניגוד למגמות לתואר ראשון ולתואר שני. במספר הסטודנטים לתואר שלישי נרשם דווקא גידול של 18% מאז שנת תשס"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully