וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נהג מונית פרסם תפילה לרצח יהודים

יהודי לשעבר שהתאסלם, פרסם תפילה הקוראת לשפוך נוזל לניקוי צינורות על יהודים, ומתגונן בעזרת התיקון הראשון לחוקה. הליגה נגד השמצה: "המשטרה אינה יכולה לעשות כלום"

נהג מונית ניו יורקי שבשנה שעברה ניצל את אתר האינטרנט שלו בכדי לצחוק על רציחתו של העיתונאי דניאל פרל, פרסם תפילה הקוראת לרצח של יהודים ומעודדת מוסלמים "לשפוך נוזל לניקוי צינורות ניקוז בפנים של היהודים" ורשויות החוק בארצות הברית עומדות מנגד ואינן עושות דבר נגד ההסתה.

יוסוף אל חטאב, המפעיל את האתר RevolutionMuslim.com ("מהפכה מוסלמית") מתעקש כי הפרסום באתרו הוא תפילה ולא איום ולכן השנאה שלו ליהודים מוגנת על ידי התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית. "אם זה היה איום, הייתי בכלא" אמר אל חטאב לרשת פוקס מביתו בקווינס שבניו יורק. "אני בסך הכל מבקש משהו מהאלוהים שלי. זה כל מה שזה" הסביר אל חטאב שהוסיף כי "כל תומך ישראל הוא חייל של האויב ומערכת החיסון היא לא אנטישמית כשזה מגיע למלחמה בווירוסים" אם זה לא מספיק, מסתבר שאל חטאב הוא בכלל יהודי יליד ארצות הברית שהתאסלם לאחר שהספיק ללמוד בבית ספר רבני-אורתודוקסי.

בפוסט שפורסם באתר (והורד לפני מספר ימים לטובת מאמר על מסגד אל אקצא) מתפלל אל חטאב "בבקשה אללה, תשליך נוזל לניקוי צינורות ניקוז בפנים שלהם, שרוף את הסוכות הדליקות שלהם בזמן שהם בפנים... בבקשה אללה תנפץ עם שמשות המכוניות שלהם עם אבנים בזמן שהם נוהגים בירושלים... תדביק את אצבעותיהם ומוחם לקירות מעוצמת הפיצוץ... בבקשה אללה, תענה לתפילתי".

"אי אפשר לדעת מי יושפע מהדברים"

אל חטאב אמנם מציין באתרו כי מדובר בתפילה ולא בקריאה לרצח עם, גורמים בליגה נגד השמצה הביעו השבוע דאגה מהפרסום. "לא משנה אם מדובר בתפילה או בשיר, בכל מקרה הוא פרסם את זה ואי אפשר לדעת מי יקרה את הדברים ויושפע מהם", אמר אורן סגל מהליגה נגד השמצה, "יש מידה מסוימת של אחריות מאחורי פרסומים כאלה בבלוגים ואנחנו לוקחים את העניין ברצינות". לדברי סגל, משטרת ניו-יורק מודעת לפרסום אולם עד כה לא נקטה בשום מעשים נגד הכותב.

"כל אמירה בלתי מזיקה מוגנת לחלוטין ע"י התיקון הראשון לחוקה, וכל אמירה היא בלתי מזיקה כאשר יש זמן לאמירה נוספת הסותרת את הדברים", הסביר השופט לשעבר אנדרו נפוליטנו, המומחה לענייני משפט של רשת פוקס, "אפילו אם האתר הזה היה קורא למוסלמים לרצוח יהודים, כל עוד יש זמן למישהו אחר להעלות טענה מנוגדת – הפרסום הראשוני הוא חוקי".

דובר ה-FBI ריצארד קולקו אמר כי לרשויות בארצות הברית יש בעיה לנקוט בצעדים משפטיים נגד מפעילי אתרים ופרסומים בבבלוגים דוגמת התפילה של אל חטאב. "מדובר בדרך כלל בסוגיה הקשורה לחופש הביטוי", הסביר קולקו, "אם הם לא חוצים את הגבול של איומים אז אין מה שניתן לעשות נגד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully