וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתנועה האיסלמית נעצר בחשד להסתה

איילה חננאל וניר יהב

14.10.2009 / 11:14

המשטרה עצרה את עלי אבו-שייחה, מספר 3 בפלג הצפוני של התנועה, בחשד להסתה, המרדה ולהפרת שלום הציבור בהר הבית. בהמשך היום הוא יובא להארכת מעצר

המשטרה עצרה אתמול (שלישי) לחקירה את עלי אבו-שייחה, מספר שלוש בפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. הוא נעצר בבית חנינא שבצפון העיר, בחשד להפרת שלום הציבור, להסתה ולהמרדה בהר הבית. אחר הצהריים יובא אבו-שייחה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

בנוסף לאבו שייחה, נעצר אתמול גם בכיר פתח והשר לשעבר חאתם עבד אל-קאדר. הוא שוחרר וזומן לחקירה הבוקר. עבד אל-קאדר סיפר לאחר מעצרו כי, הוא נחקר בעיקר על האירועים האחרונים במסגד אל-אקצא, בהם נכח, ועל קשרי פתח והתנועה האיסלמית בישראל.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) התייחס אתמול למהומות שאירעו במתחם הר הבית. בדיון במליאת הכנסת פנה אהרונוביץ' לח"כים ואמר: "אני מבקש מחברי הכנסת מכל גווני הקשת הפוליטית – אל תציתו אש בהר הבית. הורידו את הווליום ואת הפרופיל. נושא הר הבית הוא מקום רגיש ונפיץ וצריך להיזהר".

"אני יודע שמדובר רק בחלק מהציבור הערבי. חלק, שאותו הציבור אינו מסכים עם דרכו. עם הקומץ הזה לא יהיו פשרות", אמר אהרונוביץ' שהתייחס גם למעצרם של השייח ראאד סלאח' וסגנו כמאל חטיב. "ראאד סלאח מסית ומדיח. שבעה תיקים קיימים בעניינו. חקירתו תמשך ונמצה את הדין",אמר השר.

במקביל, הציג אהרונוביץ' נתוני מודיעין לגבי הטיפול באלימות בתוך המגזר הערבי ללא קשר למהומות בירושלים, לפיהם מתחילת 2009 קיימת עלייה תלולה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2008 במספר התיקים בהם אחת העבירות היא בשימוש בנשק, כאשר החשוד הינו מהמגזר הערבי.

לפני שבוע נעצר ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח בחשד לעבירות של הסתה והמרדה. בית המשפט שחרר את סלאח ממעצר, אך הורה להרחיקו ממעצר למשך 30 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully