וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים לש"ס: הימנעו מהצבעה על חוק הפיקדון

מאת צבי זרחיה

14.10.2009 / 8:46

לטענת הארגונים הירוקים, הח"כים של ש"ס מצויים בניגוד עניינים משום שמנהיג ש"ס מעניק כשרות לחברה המרכזית למשקאות - המייצרת את קרלסברג ומתנגדת לחוק

סערה פרצה אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת: נציגי הארגונים הירוקים תבעו משני חברי הכנסת של ש"ס בוועדה, יצחק וקנין ואמנון כהן, להימנע מלהשתתף בהצבעה על חוק הפיקדון, בשל חשש לכאורה לניגוד עניינים.

הרקע לתביעה הוא העובדה שתמונות מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, עיטרו את לוח השנה של בירה קרלסברג, המיוצרת על ידי החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה). פרסום התמונות נעשה, ככל הנראה, בשל העובדה שבד"ץ בית יוסף - שפועל בחסות הרב עובדיה יוסף - מעניק הכשר למשקאות שמיוצרים על ידי החברה. החברה המרכזית היא אחת המתנגדות הבולטות לחוק הפיקדון.

ציפי איסר-איציק, מנכ"ל עמותת אדם טבע ודין, טענה שיש למנוע מח"כי ש"ס להשתתף בהצבעה בשל ההכשר שמעניק הרב יוסף למשקאות של החברה. היועצת המשפטית של הוועדה, אתי בנדלר, ביקשה את התייחסות שני הח"כים לטענות, אך כהן ווקנין השיבו כי אין להם קשר לבד"ץ של הרב עובדיה יוסף. כהן כינה את ההאשמות "דמגוגיה" ואמר כי "כל ניסיון לשוות לנו אינטרסים אינן ראויות".

הפעיל הסביבתי דניאל מורגשטרן דרש מהם להיבדק בפוליגרף. וקנין השיב בזעם שהוא מוכן להיבדק והדגיש ש"אין לי שום קשר לבד"ץ של הרב עובדיה יוסף, ואף אחד בבד"ץ לא פנה אלי בעניין". התשובות של וקנין וכהן סיפקו את יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), ובנדלר. עמותת אדם טבע ודין מתכוונת לפנות בעניין לוועדת האתיקה של הכנסת.

הצעת החוק החדשה שהוצגה על ידי השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, קובעת שהפיקדון לא יורחב על מכלי משקאות גדולים של יותר מ-1.5 ליטר. עם זאת, היצרנים יחויבו לאסוף 50% מהם בתוך ארבע שנים. החוק החדש מקטין את יעד האיסוף מ-85% ל-77% בתוך חמש שנים, כשבפועל מוחזרו אשתקד כ-65% מהמכלים. כמו כן, יגדל גובה הפיקדון מ-25 ל-30 אגורות. בנוסף, יצרני המשקאות יחויבו להציב עוד 12 אלף "כלובים" לאיסוף מכלים בעלות המוערכת ב-120 מיליון שקל ולהשקיע 4 מיליון שקל בשנה בקמפיין לעידוד מיחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully