וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולנוע רב חן - עכשיו הסרט

איילה צורף

14.10.2009 / 8:46

מוקי וישראל גרידינגר, הבעלים של רשת רב חן וחברת הפצת הסרטים פורום פילם, מתכוונים להקים ערוצי סרטים פרטיים שישודרו ב-HOT ו-yes ויתחרו בערוצי הסרטים שלהן

מגוון ערוצי הסרטים בישראל עומד כנראה להתרחב בקרוב: מוקי גרידינגר, בעליה של חברת הפצת הסרטים פורום פילם ושל רשת בתי הקולנוע רב חן, מתכנן להקים ערוצי סרטים עצמאיים שיתחרו בערוצים של HOT ו-yes - כך נודע ל-TheMarker. הקמת ערוצי סרטים בישראל התאפשרה אתמול, לאחר שמועצת הכבלים והלוויין הודיעה על הסרת המגבלה בעניין.

גרידינגר אישר את הידיעה ואמר: "פנינו למועצה בבקשה לקבל היתר להקמת שניים-שלושה ערוצי סרטים חדשים. למיטב הבנתנו, המועצה קיבלה החלטה חיובית, ואנחנו מחכים לקבלת הרישיון. מיום שנקבל את הרישיון - אם לא יתעוררו בעיות מיוחדות - נוכל להיות באוויר בתוך כחצי שנה עד שמונה חודשים".

מקיים מגעים עם האולפנים הגדולים בארה"ב בנוגע להפצת הסרטים שבבעלותם בערוצים העצמאיים שיקים. לדבריו, "פורום פילם עצמה מחזיקה כ-800 סרטים שאנו יכולים לעשות בהם שימוש. נשדר את מגוון סוגי הסרטים: משוברי קופות, דרך סרטי איכות ועד סרטים ישראליים".

ההערכות בשוק הטלוויזיה הן שגרידינגר פנה לחברת HBO - אחת מחברות הטלוויזיה המצליחות ביותר בארה"ב, ומנסה להקים יחד עמה ערוץ סרטים בישראל.

בקרוב גם ערוץ פרטנר

האחים מוקי (משה) וישראל גרידינגר הם דור שלישי בעסקי הקולנוע בישראל. הם הבעלים של רשתות בתי הקולנוע רב חן ו-yes planet וחברת הפצת הסרטים פורום פילם. בנוסף, הם מחזיקים בחברת הפצת סרטים גדולה הפועלת במזרח אירופה תחת השם סינמה סיטי.

משפחת גרידינגר היא גם בעלת זכויות ההפצה בישראל של דיסני בתחום הקולנוע וה-DVD, וכן של סוני פיק'צרס (קולומביה) בתחום ה-DVD.

האחים גרידינגר מנהלים עסקים ענפים גם עם חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות בישראל - הם מוכרים, בעיקר ל-yes, את הסרטים שהם בעלי הזכויות בהם. ערוץ עצמאי כזה, לכשיוקם, יתחרה ישירות בערוצי הסרטים של HOT ו-yes, וסביר להניח שיהיה מקור למתיחות בין הגופים.

גוף נוסף שהתעניין בעבר בהקמת ערוץ סרטים היא חברת הסלולר פרטנר. בחברה תיכננו להקים ערוץ סרטים בטלוויזיה הרב-ערוצית, אך ויתרו על הרעיון לאור ההגבלות שהיו אז בשוק. כעת, משהוסרה המגבלה, תוכל גם פרטנר לנסות לממש את הרעיון.

למעשה, פרטנר, כמו גרידינגר, מחזיקה בידיה מלאי גדול של סרטים. במקרה של חברת הסלולר, היא רוכשת אותם לטובת שידור באתר האינטרנט שלה - אורנג' טיים. ייתכן שהחברה תחליט לנסות למתוח את המותג שלה גם לפעילות בתחום הטלוויזיה בדרך זו. בפרטנר סירבו להתייחס לדברים.

"HOT ו-YES לא ייפגעו"

עד כה אסרה המועצה על הקמת ערוצי תוכן פרטיים בתחום הספורט, הילדים והסרטים. המטרה היתה להגן על ההכנסות של HOT ו-yes. כעת המדיניות משתנה, לפחות בכל הקשור לתחום הסרטים.

"על-פי חוות הדעת הכלכלית שהוצגה למועצה, מתן רישיון מיוחד לערוצי סרטים יתרום לגיוון היצע הסרטים, ויחד עם זאת לא יביא לעלייה משמעותית במחירי התוכן או לפגיעה מהותית במצבם הכלכלי של חברות הכבלים והלוויין", נמסר מהמועצה. "על כן, החליטה המועצה להסיר את המגבלה ולאפשר מתן רשיונות מיוחדים לערוצי סרטים, כדי להרחיב את מגוון התוכן המוצע למנויי הטלויזיה הרב-ערוצית".

ערוץ פרטי הוא כזה שמנויי הכבלים או הלוויין יכולים לרכוש בנפרד, ללא תלות או קשר לחבילת התוכן שרכש מ-HOT או מ-yes. כיום קיימים ערוצים פרטיים, בין השאר, בתחום הפעוטות, הבריאות, הטיולים והבישול. מחירו של ערוץ כזה נע בין 10 שקלים בחודש ל-20 שקל. הערוצים האלה פועלים במודל של שיתוף רווחים עם חברת הכבלים או הלוויין.

להערכת בכיר בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, מחירו של ערוץ כזה הוא 15-20 שקל, ונדרשת כמות של כ-200 אלף מנויים כדי להפוך אותו לרווחי (לאחר תשלום דמי מעבר לחברות הכבלים והלוויין). ערוצים נישתיים הרבה יותר מתחום הסרטים - כמו ערוצי בריאות או טיולים של ענני תקשורת - הצליחו להגיע למאות אלפי מנויים משלמים.

בעניין זה נמסר מהמועצה: "בעל הרישיון ייהנה מפטור מהשקעה בשנתיים הראשונות לפעילותו, ולאחר מכן יחוייב בהשקעה בשיעור של %4-12% מהכנסותיו השנתיות. שיעור ההשקעה המדויק ייקבע על ידי המועצה, שתיקח בחשבון את מספר מנויי בעל הרישיון, נתח השוק שלו ושיקולים נוספים". הרישיון של ערוצי הסרטים החדשים ייקרא "רישיון מיוחד", לפי המודל של ערוץ הקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully