וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "נערוך תרגיל משותף עם טורקיה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.10.2009 / 7:00

שר ההגנה הסורי הודיע כי מדינתו תערוך תרגיל צבאי משותף עם הצבא הטורקי. "שיתוף הפעולה בין שתי המדינות הוא אסטרטגי"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

סוריה הודיעה אמש (שלישי) כי תערוך תרגיל צבאי משותף עם טורקיה. הודעתה של סוריה מגיעה בעקבות ביטול השתתפותה של ישראל בתרגיל הצבאי המשותף שתוכנן בין שני הצבאות. "הסכמנו לערוך תרגיל משותף, מקיף יותר מזה של אפריל שעבר", הודיע שר ההגנה הסורי עלי חביב.

אתמול אף נפגש שר החוץ הסורי וואליד מועלם עם עמיתו הטורקי אהמט דבוטוגלו וחתם עימו על הסכם להעמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי המדינות. במסיבת עיתונאים משותפת אמר מועלם כי שביטחונה ויציבותה של טורקיה "הן חלק מביטחונה ויציבותה של סוריה". עוד שיבח מועלם את תפקידה של טורקיה כמתווכת "הגונה" בתהליך השלום וברך על החלטתה לבטל את התרגיל הצבאי עם ישראל.

שר החוץ הטורקי שיבח את שיתוף הפעולה עם סוריה ואמר כי הוא אסטרטגי. הוא הביע תקווה ששיתוף הפעולה יילך ויעמיק בכל המזרח התיכון והוסיף: "היחסים בין סוריה לטורקיה הם גורם מרכזי לפיתוח יחסינו עם העולם הערבי ומדינות המזרח התיכון. סוריה יקרה לנו, היא אחת המדינות החשובות בליגה הערבית. אין מה לחשוש מהידוק היחסים בינינו, שכן הדבר לא בא על חשבון אף מדינה אחרת אלא רק מסייע להידוק יחסינו עם מדינות ערביות נוספות".

בתחילת השבוע פורסם כי הממשל הטורקי הודיע שחיל האוויר לא ישתתף בתרגיל הצבאי המשותף עם חילות האוויר של טורקיה, ארצות הברית, איטליה ומדינות נאט"ו. גורם ביטחוני אמר כי "הביטול הגיע לישראל במפתיע, בעיקר מפני שבחיל האוויר התכוננו לתרגיל חודשים ארוכים".

ביטול התרגיל עם ישראל והמתח ביחסים בין ישראל וטורקיה מגיעים על רקע דבריו של נשיא טורקיה טייפ ארדואן בפגישה שקיים עם אנשי דת. ארדואן מתח ביקורת חריפה על פעולת ישראל בעזה והאשים אותה בתקיפת ילדים קטנים ברצועה. "העולם והאנושות ישבו על הספות הנוחות וראו את פצצות הזרחן שהושלכו לעבר ילדים תמימים בעזה". ארדואן והוסיף כי "בחלק מהמדינות ילדים מקבלים חינוך טוב ומתקני רפואה מתקדמים. במקומות אחרים יש ייאוש ופשעי מלחמה. והאנושות צופה בכל זה ממושבה הנוח".

פרסום ראשון: 23:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully