וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות האג"ח העבירו הצעת הסדר לאפריקה

TheMarker

13.10.2009 / 22:19

על פי ההצעה, לבייב יזרים מיליארד שקל והמחזיקים יקבלו 40% ממניות החברה. באי כח נציגות האג"חים במו"מ: "אנו עומדים על העיקרון של פירעון מלוא החוב"

באי-כח נציגות האג"חים העבירו הערב (שלישי) להנהלת אפריקה ישראל את הצעת ההסדר. עו"ד ליפא מאיר: "אנו עומדים על העיקרון של פירעון מלוא החוב! לבייב קיבל 7.5 מיליארד שקל ואנו עומדים על כך שהעמיתים יקבלו חזרה את מלוא הסכום – 7.5 מיליארד שקל! בנוסף, כשם שמחזיקי האג"ח מוכנים להמיר חלק מהחוב למניות החברה, כך לבייב יחוייב בהזרמת הון עצמי לחברה הזהה לסכום זה".

עורכי הדין ליפא מאיר ואמיר ברטוב, שמונו כבאי-כח נציגות האג"חים במו"מ עם אפריקה ישראל העבירו היום לידי הנהלת אפריקה ישראל את הצעת ההסדר שגובשה על-ידי נציגות האג"חים, זאת לקראת הפגישה המתוכננת למחר בשעה 16:00 בין נציגות האג"חים לנציגי החברה.

עו"ד ליפא מאיר: "אנו עומדים על העיקרון של פירעון מלוא החוב! לבייב קיבל 7.5 מיליארד שקל ואנו עומדים על כך שהעמיתים יקבלו חזרה את מלוא הסכום – 7.5 מיליארד שקל. יתרה מכך, בעלי האג"ח מוכנים כחלק מההסדר, להמיר חלק מהחוב במניות של החברה ולכן, דורשים שגם בעל המניות עצמו ישקיע מכספו סכום זהה במניות החברה. אנו רואים בצעד שכזה הבעת אמון הכרחית של בעל המניות בחברה שלו עצמו".

עיקרי עקרונות ההסדר המוצע

כאמור, העיקרון העומד בבסיס ההסדר המוצע - לבייב קיבל 7.5 מיליארד שקל ולכן, העמיתים יקבלו בחזרה 7.5 מיליארד שקל.

החברה תפרע לכלל מחזיקי אגרות החוב סך של 1.5 מיליארד ש"ח במזומן. לשם כך, החברה תבצע הליך של הנפקת זכויות לבעלי מניותיה לגיוס הון בסכום של 1.34 מיליארד ש"ח. לבייב יתחייב להשקיע במסגרת הנפקת הזכויות את שיעור חלקו בהון המניות הנוכחי של החברה (75%) ולא פחות ממיליארד ש"ח.

3.5 מיליארד ש"ח יומרו לשתי סדרות אג"ח חדשות: סדרה אחת בהיקף של 1 מיליארד ש"ח בריבית של 6%, שמועד פירעונה בעוד שנה. סדרה שנייה בהיקף של 2.5 מיליארד ש"ח בריבית של 8%, שמועד פירעונה יתחיל בעוד 3 שנים למשך 10 שנים ממועד תחילת הפירעון.

מיליארד שקל מהחוב יומרו למניות שיועברו לידי מחזיקי האג"ח, ויהוו 40% ממניות אפריקה ישראל. כתוצאה מכך לבייב יישאר עם 45% ממניות החברה.

1.5 מיליארד ש"ח מהחוב יומרו למניות של החברות הבנות הציבוריות ויועברו לידי מחזיקי האג"ח.

עוד קודם להעברת ההסדר המוצע לידי הנהלת אפריקה ישראל נדרשה החברה ע"י באי-כוחה של נציגות האג"חים לחתום על כתב התחייבות לתקופת המו"מ, לפיו:

אפריקה ישראל מתחייבת שלא לבצע בתקופת המו"מ כל דיספוזיציה בנכסיה המהותיים, ששווים מעל 30 מיליון ש"ח, ללא הסכמה מראש ובכתב של נציגות האג"חים. מדובר במניות החברה או בכל נכס אחר של החברה.

עוד מתחייבת אפריקה ישראל למנות משקיף מטעם הנציגות בישיבות דירקטוריון החברה וועדותיו עד לתום תקופת המשא ומתן. למשקיף מטעם הנציגות תהיה זכות לקבל כל מידע שיימסר לכלל הדירקטורים בחברה.

כמו כן, החברה מתחייבת כי בתקופת המו"מ היא לא תשלם תשלומי קרן לנושיה הפיננסיים, לרבות הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully