וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאובמה: יש מימון לרפורמת הבריאות

ניצחון קטן לאובמה בסנאט: ועדת הכספים אישרה הצעת חוק למימון הרפורמה במערכת הבריאות - שעשוי לספק ביטוח רפואי ל-94 אחוז מהאמריקאים

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יכול לרשום לעצמו היום (שלישי) הישג קטן בדרך להגשמת חזונו לביטוח בריאות לכל אזרח אמריקאי, לאחר שוועדת הכספים של הסנאט אישרה הצעת חוק למימון התוכנית. הישג נוסף הוא הסכמתה של סנאטורית רפובליקאית לחצות את הקווים ולתמוך בהצעה.

14 מחברי הוועדה הצביעו בעד הצעת החוק, לפיה יוקצו 829 מיליארד דולר במשך 10 שנים על מנת להבטיח שכל האזרחים יזכו לכיסוי של ביטוח רפואי, בעוד שתשעה חברים רפובליקאים התנגדו. הסנאטורית ממיין, אולימפיה סנו, הייתה החברה הרפובליקאית היחידה שתמכה בהצעה, על אף שהודתה כי אינה שבעת רצון ממנה לחלוטין וכי בהמשך היא עשויה להצביע אחרת.

"האם זו ההצעה שאני רוצה? רחוק מזה. האם זה כל מה שהיא יכולה להיות? לא", אמרה סנו בדיון, "אבל כשההיסטוריה קוראת, ההיסטוריה קוראת. ואני סבורה כי ההשלכות של חוסר פעולה מאלצות את הקונגרס לנצל כל הזדמנות כדי להפגין את יכולתו לפתור את הבעיות המונומנטאליות של זמננו".

עוד לפני ההצבעה, כאשר היה ברור כי תמיכתה של סנו מובטחת, לא הסתירו בבית הלבן את שביעות הרצון. "הנשיא אמר שההצבעה של סנו חשובה מאד", מסר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, בתדרוך לעיתונאים.

הדרך לאישור הרפורמה עדיין ארוכה

כיום ל-46 מיליון אמריקאים אין כלל ביטוח ולפי ההצעה שגיבש יו"ר ועדת הכספים, הסנטור מקס באוקוס, 94% מהאזרחים יידרשו לרכוש ביטוח. כמו כן נועדה ההצעה לצמצם את העלויות הרפואיות לאורך זמן, והיא כוללת סעיפים שנועדו להגן על צרכנים, בייחוד כאלו המגיעים ממשפחות חלשות. הנציג הרפובליקאי הבכיר בוועדה, צ'אק גרסלי, הביע חשש כי הצעת החוק "מתקדמת במורד חלקלק לעבר שליטה ממשלתית גדולה יותר בביטוח הבריאות".

על אף ההצבעה היום, הדרך לאישור הרפורמה עדיין ארוכה. הצעת חוק צפויה להגיע לדיון במליאת הסנאט בתוך שבועיים, אולם זו לא תהיה ההצעה של באוקוס, אלא תשלב את הגרסה שאושרה היום עם הצעה ליברלית יותר של ועדת הבריאות.

גורל החקיקה תלוי בעשרות סוגיות שעדיין נותרו במחלוקת, החל מהאפשרות שהממשל הפדרלי יוכל למכור ביטוחים ("האופציה הציבורית") ועד כיסוי ביטוחי לביצוע הפלות. חברות הביטוח, המתנגדות הגדולות ביותר לרפורמה, טוענות כי החקיקה רק תגרום לעלויות חדשות על מי שכבר יש להם כיסוי רפואי.

במקביל עובדים גם הדמוקרטים בבית הנבחרים על הצעת חוק, שכוללת אפשרות למכירה של ביטוחים על ידי הממשל, והדיונים במליאה צפויים להיפתח בשבועות הקרובים. הצעתו של באוקוס היא היחידה שנידונה בקונגרס אשר לא כוללת את האפשרות הציבורית, ובשלב הסופי תצטרך ועדה משותפת של שני בתי הקונגרס לגשר על הפערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully