וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיזבאללה מבריח אמל"ח מאזור הפיצוץ

יהושע בריינר ופנחס וולף

14.10.2009 / 1:47

צה"ל פירסם צילומי מזל"ט המוכיחים לדבריו כי הבית של בכיר חיזבאללה שבו אירע שלשום פיצוץ, הכיל אמצעי לחימה. ישראל הגישה תלונה באו"ם. צפו בסרטון

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: עידו גוראל)

צה"ל פירסם אמש (שלישי) צילומי מזל"ט שנקלטו אתמול דקות ספורות לאחר הפיצוץ המסתורי בבית בכיר ארגון החיזבאללה בצור. בצה"ל טוענים כי הצילומים מוכיחים באופן חד משמעי כי בבית הוחזקו אמצעי לחימה וזאת בניגוד להחלטה 1701 האוסרת על החזקת נשק בדרום לבנון. בסרטון נראים אנשים רבים, ככל הנראה אנשי חיזבאללה המסתובבים באיזור הבית לאחר הפיצוץ, כאשר הם מוציאים מתוך הבית מספר טילים ארוכי טווח, שמועמסים לאחר מכן למשאיות הנמצאות במקום.

המזל"ט ממשיך לעקוב אחר המשאיות עמוסות האמל"ח שנוסעות לכיוון בית אחר באיזור. מהסרטון עולה כי אנשי חיזבאללה חוששים ככל הנראה מהיוודע דבר מעבר הטילים והם אף דואגים לכסות את אמצעי הלחימה מחשש כי ייתפסו או שמא יצולמו על ידי כלי טיס של צה"ל. לאחר שהטילים מועברים מהבית נראים מגיעים למקום כוחות צבא לבנון ויוניפי"ל, כשבשלב הזה הבית נקי מאמצעי לחימה.

אמש גם שיגרה ישראל תלונה דחופה לאו"ם. שגרירת ישראל באו"ם, הפרופסור גבריאלה שלו, הוסיפה כי ישראל מצפה שתקריות אלו ומכלול חימושו החדש של חיזבאללה בדרום לבנון יזכו להתייחסות ראויה בדיון במועצת הביטחון של האו"ם ובדו"ח התקופתי על יישום החלטה 1701 בסוף החודש. מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ יוסי לוי אמר לוואלה! חדשות כי "ישראל רואה בחומרה רבה את התעצמות החיזבאללה, מתחת לאפם של יוניפי"ל ושל צבא לבנון".

בצה"ל כזכור פנו כבר שלשום לאו"ם בדרישה לחקור את המקרה. גורמי ביטחון אמרו כי הפיצוץ בבית מוכיח פעם נוספת כי חיזבאללה מפר באופן קבוע את החלטה 1701 וממשיך בפעילות אסורה בדרום לבנון בניגוד להחלטת האו"ם. בצה"ל קראו ליוניפי"ל להגביר את המאמצים לתפיסת אמצעי לחימה של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully