וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מתכנן: 30 אלף יחידות דיור בגדה

יו"ר הרשות חנך פרוייקט נדל"ן ענק בגדה המערבית, בשווי של 220 מיליון דולרים. מטרת הפרוייקט: מציאת פתרון דיור לפלסטינים ועצירת הגידול בהתנחלויות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חנך היום (שלישי) את פרויקט הבנייה השאפתני ביותר בגדה המערבית, שמטרתו להקים 30 אלף יחידות דיור במשך תקופה של חמש עד עשר שנים.

"המטרה של הפרויקט היא להניח את היסודות להקמת מדינה עצמאית", הסביר יו"ר הקרן הפלסטינית לפיתוח מוחמד מוסטפא, בזמן שאבו מאזן הסיר את הלוט מעל השלט שניצב בשטח הסמוך לג'נין, בו אמורים להבנות 1,000 יחידות דיור עבור 5,000 פלסטינים.

כשני מיליון וחצי פלסטינים חיים בשטחי הרשות הפלסטינית ושר השיכון הפלסטיני העריך כי "נצטרך לבנות בין 10 אלפים ל-12 אלף יחידות דיור בשנה בכדי לעמוד בקצב הגידול של האוכלוסייה". את מטרות הפרויקט הוא הגדיר כ"יצירת קשר בין האנשים לבין האדמה, ערעור על הגדילה בהתנחלויות ושמירה על האדמה".

קרן ההשקעות הפלסטינית (PIF) הודיעה אתמול על הקמתו של פרוייקט הנדל"ן בהשקעה ראשונית של 220 מיליון דולרים. מוסטפא אמר כי חברת הנדל"ן "עמאר" צפויה לרכוש פרוייקטים קיימים של בניית בתים ומבני תיירות, בשווי מיליארד דולרים. "ה-PIF, שאחראית על קרנות ציבוריות, צפויה להכפיל את ההשקעה לשני מיליארד דולרים בחמש השנים הקרובות", אמר.

מוסטפא ציין כי הקרן מקווה למשוך משקיעים ערבים וזרים לפרויקט. ה-PIF מחזיקה השקעות בנדל"ן, תיירות, חברות תקשורת וחשמל, אולם לאחרונה החלה להתרכז בעיקר בבנייה. התוכנית המרכזית של הקרן היא בניית עיר פלסטינית חדשה צפונית לרמאללה בשם ראוודי, שאמורה ליצור אפשרות מגורים לכ-25 אלף פלסטינים. תוכנית זו קיימת כרגע רק על הנייר, כיוון שתחילת הבנייה מותנית בסלילת כבישי גישה לאזור באישור ישראל, שעדיין לא הגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully