וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: טקס העולים לא ייערך בכותל

עומר רבין

13.10.2009 / 19:42

על רקע דרישתו של רב הכותל: מאות עולים ישתתפו בטקס קבלת פנים ברחבת בניין הסוכנות ולא ברחבת הכותל. "למה אפשר לקיים בכותל טקסים צבאיים בזמן שעולים לא זוכים לאותו הכבוד?"

הסוכנות היהודית הודיעה הערב (שלישי) כי היא תקיים מחר את טקס קבלת הפנים לעולים החדשים שמגיעים לישראל ברחבת בניין הסוכנות היהודית ולא בעיר העתיקה בירושלים. זאת הפעם הראשונה שהאירוע לא מתקיים בעיר העתיקה מאז החלו טקסי קבלת הפנים מסוג זה. בשבוע שעבר שיגר רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' מכתב לראשי הסוכנות היהודית והביע בו את התרעמותו מכך שבמסגרת הטקס המתקיים מחוץ לאזור המופרד במתחם הכותל, יושבים גברים ונשים (בני משפחה אחת) זה לצד זה.

גורם בכיר בסוכנות היהודית אמר הערב לוואלה! חדשות כי "הסוכנות החליטה שלא להיכנע ללחץ ולא לוותר על האופי המשפחתי של טקסי העלייה. הדרישה להפריד בין גברים, נשים וילדים בני משפחה אחת ביום עלייתם ארצה, היא בעייתית ועומדת בניגוד גמור לכל הרעיון הציוני והעצמתי של העלייה לישראל. לא ברור מדוע טקסים צבאיים יכולים להתקיים ברחבה, כאשר אם מחבקת את בנה החייל, אך עולים חדשים לא ראויים לאותו הכבוד". בסוכנות הדגישו עוד כי הם פועלים למצוא פתרון חלופי לטקסים עתידיים באזור העיר העתיקה בירושלים, כדי לשמור על האווירה הייחודית שאפיינה את טקסי קבלת הפנים עד כה וזאת "מבלי לפגוע באווירת המשפחתיות של הטקסים", כהגדרתם.

הטקס המדובר ייערך מחר אחר הצהרים בהשתתפות מאות עולים המגיעים ארצה על גבי שבע טיסות שונות במהלך יממה אחת. העולים ייקלטו בארץ בהליך מזורז וישתתפו בטקס בנוכחות בכירי הסוכנות, שרת הקליטה סופה לנדבר ואישי ציבור נוספים. במסגרת הטקסים, שהתקיימו עד כה במקום בשיתוף פעולה בין הסוכנות ומשרד הקליטה, מגיעים העולים לרחבת הכותל המערבי לטקס חגיגי לאחר שהותירו את חייהם מאחור ובחרו לעלות ארצה ולהעביר את חייהם בישראל. בטקס מקבלים העולים ברכות מאנשי ציבור בכירים, מוזמנים לערוך תפילה בכותל או להטמין בין אבניו את תקוותיהם מהמעבר לארץ הקודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully