וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודי שאומץ ע"י גזענים ניצח את משרד הפנים

גלעד גרוסמן

13.10.2009 / 21:16

טים סטיגר אומץ בגיל שנה על ידי משפחה אמריקאית גזענית. כשגילה את יהדותו החליט לעלות ארצה, אולם, כיוון שלא יכל להוכיח את יהדותו, נדחה ע"י משרד הפנים. הוא הגיע עד לבג"ץ- וניצח

טים סטיגר יכול לחייך. עד עכשיו משרד הפנים סירב להעניק לו אזרחות, וזאת למרות יהדותו, מכיוון שאומץ בילדותו על ידי הורים לא יהודים. כעת, לאחר שנתיים של מאבק, שכלל פניה לבג"ץ, בקרוב הוא יזכה לקבל אזרחות ויוכר כעולה מתוקף חוק השבות.

סטיגר, אמריקאי בן 39, אומץ בגיל שנה. בעתירה שהגיש לבג"ץ נגד משרד הפנים, סיפר שאביו המאמץ, קתולי אדוק, היה גזען ואילו אחותו המאמצת הייתה חברה בתנועות ניאו-נאציות.

ב-2003 ביקר סטיגר בישראל. שנתיים לאחר מכן פנה לרשויות במדינת ניו יורק, על מנת לקבל מידע על הוריו הביולוגים, וגילה להפתעתו שאביו יהודי. לאחר התגלית המפתיעה, החליט סטיגר לעלות ארצה.

משרד הפנים דחה את הבקשה

סטיגר נפגש עם אמו הביולוגית, שהצהירה שאביו היה יהודי. הוא לא הצליח לאתר את האב, אבל הגיע לבית כנסת שבו היה חבר, וקיבל מכתב מהרב שמעיד שהאב היה יהודי. לאחר מכן פנה סטיגר למשרד הפנים בניסיון לקבל אזרחות, אלא שבקשתו נדחתה. בתגובה של משרד הפנים נכתב כי "עם אימוצך נותק הקשר עם המשפחה הביולוגית, וכך גם הקשר הדתי".

לאחרונה, לאחר שהנושא הגיע לפתחו של בג"ץ, חל שינוי בעמדת המדינה, שהודיעה בתחילת החודש על כך שהושג הסכם בין הצדדים, לפיו משרד הפנים יעניק לסטיגר אזרחות בתוך 45 יום. אתמול אישר בג"ץ אישר את ההסכם.

עו"ד מיכאל דאקר, ממכון ירושלים לצדק, שייצג את סטיגר בבג"ץ, אמר שהוא שמח על ההחלטה. "עם זאת, אנו מצרים על כך שעולים המגיעים לישראל מתוך ציונות אמיתית כדוגמת טים סטיגר נאלצים לעבור מסע של תלאות בירוקרטיות על ידי משרד הפנים, שכל שעליו לעשות היה לפעול על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ולא לבזבז את זמנו היקר של בג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully