וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': סלאח מסית, נמצה עמו את הדין

פנחס וולף

13.10.2009 / 18:58

השר לביטחון פנים ביקש מחברי הכנסת שלא "להצית אש בהר הבית", ואמר כי לצד האכיפה הוא יפעל לקיים הידברות עם המגזר הערבי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"אני מבקש מחברי הכנסת מכל גווני הקשת הפוליטית – אל תציתו אש בהר הבית. הורידו את הווליום ואת הפרופיל. נושא הר הבית הוא מקום רגיש ונפיץ וצריך להיזהר", כך אמר היום (שלישי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בדיון במליאת הכנסת על המהומות שהתלקחו בשבוע שעבר בהר הבית.

"אני יודע שמדובר רק בחלק מהציבור הערבי. חלק, שאותו הציבור אינו מסכים עם דרכו. עם הקומץ הזה לא יהיו פשרות", אמר אהרונוביץ' שהתייחס גם למעצרם של השייח ראאד סלאח' וסגנו כמאל חטיב. "ראאד סלאח מסית ומדיח. שבעה תיקים קיימים בעניינו. חקירתו תמשך ונמצה את הדין",אמר השר.

במקביל הציג אהרונוביץ' נתוני מודיעין לגבי הטיפול באלימות בתוך המגזר הערבי ללא קשר למהומות בירושלים, על פיהם מתחילת 2009 קיימת עלייה תלולה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2008 במספר התיקים בהם אחת העבירות היא בשימוש בנשק, כאשר החשוד הינו מהמגזר הערבי. לדבריו, "במטרה לצמצם את היקף כלי הנשק הבלתי חוקיים פועלת המשטרה בדרכים שונות. מתחילת ינואר 2009 ועד היום בוצעו מעל ל-600 מבצעים בהם נתפסו כלי נשק רבים. מעבר לכך, משטרת ישראל, בשיתוף עם משרד הפנים, משקיעה בחודשים האחרונים מאמץ לאיתור ולתפיסתם של כלי נשק המוחזקים באופן חוקי ושתוקף רישיון הנשק שלהם פג. עשרות כלי נשק נתפסו באופן זה עד היום.

אהרונוביץ' הוסיף, כי "לצד האכיפה, אני בעד לקיים הידברות עם מנהיגי המגזר בנושא, אך עם זאת, בכל מפגש עם עבירה בוטה שכזאת על החוק, תינקטנה פעולות ביד קשה וללא פשרות".

יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה אמר לפני נאומו של אהרונוביץ' כי "אני מפנה אצבע מאשימה למשטרה שהיא לא מרתיעה. לרוב הציבור הערבי אין אמון במשטרה. צריך לטפל בעבריינים, להכניס אותם לבית סוהר על פי דין. אנחנו מנסים כל שביכולתנו, אבל אין לנו כלים מספיקים לטפל בעניין הזה. זה חייב להות עם הרתעה אמיתית. אנחנו נעשה את שלנו אבל צריך שיהיו תקציבים כדי שנוכל למנוע את הרציחות ואת הסמים בציבור שלנו".

קרא להגן על הר הבית

השייח' ראאד סלאח נעצר לפני כשבוע אך שוחרר והורחק מירושלים למשך 30 יום.. במשטרה החליטו לעצור את סלאח בחשד להמרדה והסתה לאלימות במזרח ירושלים.

סלאח קרא לפני מעצרו לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא ולהגן עליו בגופם. בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה אמר סלאח, כי "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי לסייע למסגד". הוא הוסיף כי "הקריאות להוציא את תנועתו מחוץ לחוק אינן חדשות וכי אם הממסד הישראלי יאלץ אותו לבחור בין הגנה על המסגד לבין מאסר, הוא יקבל בברכה את הכלא". בהמשך נפגש סלאח עם חברי הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא במזרח העיר. בפגישה החזיקו נטורי קרתא בשלטים: "ציונים אינם יהודים", ו-"מירדן עד הים, פלסטין תהיה חופשית".

במהומות שפרצו בהר הבית בסוף החודש שעבר נפצעו 12 שוטרים ו-17 פלסטינים באורח קל במהלך עימותים במתחם הר הבית בירושלים. שני שוטרים ושני מתפללים פלסטיניים נפצעו במתחם הר הבית, ואילו השאר נפצעו כתוצאה מיידוי אבנים בסמטאות העיר העתיקה.

העימותים במתחם הר הבית החלו לאחר לאחר שעשרות מוסלמים יידו אבנים וקראו קריאות מחאה לעבר קבוצת יהודים שעלתה אל ההר. כוחות המשטרה פיזרו את המתפרעים ברימוני הלם ועצרו שניים מהם. המתחם נסגר לכניסת יהודים. המתיחות במקום נמשכה מספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully