וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בזבל במאחז יד יאיר

יהושע בריינר

13.10.2009 / 16:57

תושבים שהתגוררו בעבר במאחז יד יאיר הגיעו למקום, הנמצא תחת צו שטח צבאי סגור, וגילו בו ערימות של פסולת בניין, שהושלכה במקום. המתנחלים זועמים על הצבא והמנהל האזרחי

תושבים שהתגוררו בעבר במאחז יד יאיר הגיעו בשבוע שעבר למקום, הנמצא כעת תחת צו שטח צבאי סגור, וגילו לתדהמתם ערימות של פסולת בניין שהושלכה במקום. מדובר במספר גדול של פסולת שככל הנראה הושלכה על ידי קבלנים פלסטינים.

המתנחלים, שטוענים כי הם בעלי השטח, זועמים על הצבא והמנהל האזרחי, שכן הוא אמור לשמור על השטח. "אנחנו קנינו את השטח והוא אדמתנו הפרטית", אמר מאיר גולדמינץ, תושב המאחז לשעבר, אשר פונה במהלך 2008, "לא יעלה על הדעת להפוך שטח פרטי לאתר להשלכת פסולת בניין. מבלי להיכנס לסוגית פינוי המקום, המראה במקום מעיד על הפקרות מצד הצבא שכן מדובר בשטח צבאי באחריותם. כעת הנזק הוא לא רק לציוד שהיה לנו במקום אלא נזק בלתי הפיך לאדמה עצמה".

יד יאיר הסמוכה להתנחלות דולב, פונתה בשנה שעברה אולם עלתה שוב לכותרות באחרונה בעקבות תביעת נזיקין בסך חצי מיליון שקלים שהפנו המתנחלים כנגד מפקדי הצבא. כיום שטח המאחז נטוש. בחודשים הקרובים צפויים להתקיים דיונים משפטיים בנוגע לבעלות הקרקע.

בצה"ל אומרים כי המקום באחריות המנהל האזרחי שם אישרו את טענות המתנחלים. "בבדיקה שערכו אנשי המנהל עולה כי במקום אכן מתבצעת פעילות אסורה של השלכת פסולת", נמסר בתגובת המנהל, "בעקבות הממצאים הורה ראש המנהל האזרחי לבצע פעולות אכיפה לאיתור העבריינים כבר בימים הקרובים. המנהל רואה בעדיפות עליונה את נושא איכות הסביבה והטיפול באתרי פסולת פיראטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully