וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לשוטר שהורשע בתקיפה וקבלת שוחד

גלעד גרוסמן ורמי שני

13.10.2009 / 16:57

השוטר שמעון כנפו הורשע בתקיפת נחקר ובקבלת שוחד מעבריינים תמורת מידע שהעביר להם על פשיטות משטרה צפויות. השוטר נשלח לשנת מאסר בנוסף למאסר על תנאי וקנס

בית משפט השלום בקריית גת גזר היום (שלישי) שנת מאסר בפועל ועשרה חודשי מאסר על תנאי על השוטר שמעון כנפו מאשדוד. כנפו הורשע בתקיפה, לקיחת שוחד ומרמה הפרת אמונים. מכתב האישום עולה שהשוטר התווכח עם אזרח שהמתין לחקירה בתחנה.

עבירות השוחד והפרת האמונים, קשורות למקרים בהם הודיע כנפו לעבריינים שניהלו משחקי הימורים בלתי חוקיים, על פשיטות צפויות של המשטרה במקומות בהם בילו. תמורת הודעות אלו, קיבל כנפו סכומי כסף של מאות שקלים וכן מוצרים בחינם או בהנחות גדולות, בבתי עסק שבעליהם השתתפו במשחקים אלו. כמו כן הורשע כנפו כי בשנת 2005 דחף נחקר על ארונות וכיסאות וסטר לו בפניו.

כנפו הורשע בעסקת טיעון, בה סעיף העונש נשאר פתוח והמחלקה לחקירות שוטרים הודיעה שבכוונתה לדרוש עונש מאסר כבד בגין ההרשעה. סנגוריתו של כנפו ביקשה להקל בעונשו לאור העובדה שעבירות השוחד בהן הורשע אינן בגלל לקיחת סכומים גבוהים.

השופטת טלי חיימוביץ הביעה תמיהה על הקלות שבה התייחסה הסנגורית למעשי השוטר. "אני מתקשה לקבל את טענות הסנגורית, שסיכולן של חמש פשיטות משטרה על מועדונים ובתי הימורים הן נסיבות קלות. הנאשם לא היה שר אלא שוטר ובהתאם לכך עשה שימוש ביכולתו ובאמצעיו", כתבה.

חיימוביץ ביקרה קשות את התנהגותו של השוטר וציינה, שהוא הפעיל אלימות וכוח, דבר מנוגד לדוגמא האישית שאנשים במעמדו צריכים להראות. "יש ציפייה מהם לדוגמה אישית ולסבלנות ולא לשימוש לרעה בסמכויותיהם", כתבה. "הציבור צריך לדעת, שגם שוטר שסרח ייענש בצורה מחמירה באופן יחסי, וכוונת הדברים היא למאסר של ממש ולא עבודות שירות". לצד שנת המאסר בפועל, הטילה עליו השופטת גם קנס של שבעת אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully