וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון בצלם: חיילים השחיתו כלי רכב בחברון

יהושע בריינר

13.10.2009 / 20:08

שמונה כלי רכב שהסיעו שב”חים הוחרבו תוך יומיים בדרום הר חברון. בארגון בצלם טוענים כי חיילי צה”ל עומדים מאחורי המעשה, ופנו לפרקליטות הצבאית ולמצ”ח בדרישה לחקור את האירוע. צה”ל: ”האירוע ייחקר מיידית". 2 קצינים הושעו מתפקידם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בצלם)

ארגון "בצלם" פנה היום (שלישי) לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בדרישה לחקור השחתה של מספר כלי רכב פלסטינים בדרום הר חברון. לפי טענת הארגון, אתמול הוצת רכב של נהג פלסטיני באזור חירבת ג'ינבה, שבדרום הר חברון, ושני כלי רכב נוספים דורדרו לתעלה בצד הכביש כשחלונותיהם מנופצים.

על פי עדויות שנאספו על ידי אנשי "בצלם", ערכו חיילים מרדף אחרי הרכב, שהסיע פועלים לא חוקיים. כשנתקע הרכב, ברחו ממנו נוסעיו והחיילים ניפצו את חלונותיו והבעירו צמיגים מתחתיו, מה שהביא להתפשטות הדליקה בכל הרכב.

מסוק כיבוי הגיע לאזור לכבות את הדליקה. בעל הרכב הגיש תלונה במשטרה. היום התגלו באותו אזור חמישה כלי רכב הרוסים: אחד שרוף, וארבע מכוניות שדורדרו מהכביש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "מדובר באירוע שעל פניו סותר את ערכי צה"ל ואת ההנחיות הניתנות לחיילים. לפיכך הנושא ייבדק ויטופל במלוא חומרת הדין. אלוף הפיקוד גדי שמני הורה לבדוק את הנושא מיידית ולאחר בדיקה ראשונית של המח"ט החליט מפקד האוגדה תא"ל ניצן אלון להשעות באופן מיידי את הסמ"פ ואת מפקד הצוות המעורבים באירוע עד להשלמת הבירור בעניין.

חשד למסע הרס של חיילים - 6 כלי רכב הוחרבו תוך יומיים בדרום הר חברון. בצלם,
חשד למסע הרס של חיילים - 6 כלי רכב הוחרבו תוך יומיים בדרום הר חברון/בצלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully