וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה המקום הכי גרוע באירופה?

מחקר חדש קובע כי למרות שהם מרוויחים הכי הרבה באירופה, הבריטים חיים במדינה הכי גרועה ביבשת, בטח בהשוואה לספרד שטופת השמש וצרפת שמבטיחה חיים ארוכים יותר

פרלמנט בריטי, לונדון. AP, AP
פרלמנט בריטי, לונדון/AP, AP

בלונדון יש טלוויזיה מצוינת והייאוש נעשה שם יותר נוח, אבל מסתבר שלא ממש כדאי לגור שם. למרות שהשכר אותו מקבלים הבריטים הוא הגבוה ביותר ביבשת בממוצע, בריטניה עצמה נחשבת למקום הגרוע ביותר לחיות בו באירופה, אם משווים אותה לתשע מדינות אירופיות בולטות אחרות, כך עולה ממחקר שפורסם היום (שלישי) ונערך מטעם האתר uSwitch.com שבדק את איכות החיים באירופה.

המחקר מצא שהחיים הטובים ביותר באירופה הם נחלתם של תושבי ספרד וצרפת, בהן אנשים פורשים לגמלאות בגיל מוקדם יותר וחיים תקופה ארוכה יותר. על פי המחקר, בריטי ממוצע מרוויח 37,730 ליש"ט בשנה (כ-220 אלף שקלים), סכום הגבוה בכ- 10,000 ליש"ט משאר שכניהם האירופים, אולם הכסף הזה לא הופך את חייהם של הבריטים לקלים יותר או טובים יותר. תושבי האי הבריטי משלמים הרבה יותר עבור דלק, אוכל, אלכוהול וסיגריות ובתמורה מקבלים תוכנית בריאות ממלכתית נחותה ומערכת חינוך כושלת.

"החיים הטובים נמדדים ביותר מאשר כסף, והמחקר הזה מראה מדוע בריטים רבים מוותרים על החיים במולדתם ועוברים לצרפת וספרד", אמרה אן רובינסון, מנהלת המחקר שהסבירה כי איבדנו את אמת המידה והאיזון בין נוחות כלכלית לחיים טובים".

מהמחקר עולה, כי בריטי ממוצע עובד שלוש שנים יותר ומת שנתיים מוקדם יותר מאשר, למשל, צרפתי ממוצע. איכות החיים של הספרדים הגיעה למקום גבוה על פי המחקר, בעיקר בזכות 2,665 שעות שמש מהן הם נהנים במהלך השנה, לעומת 1,397 שעות שמש באירלנד, שתושביה משלמים מיסים בסכום הגבוה בחמישה אחוזים לעומת הספרדים.

הדירוג הסופי של איכות החיים במדינות שנבדקו במחקר הוא: צרפת, ספרד, דנמרק, הולנד, גרמניה, פולין, שבדיה, אירלנד ובריטניה.

שדרות שאנז אליזה בפריז. ShutterStock
המחקר מצא שהחיים הטובים ביותר באירופה הם נחלתם של תושבי ספרד וצרפת/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully