וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו: רק בת 15 ולומדת בטכניון

קובי מנדל

13.10.2009 / 16:07

דור ארד בת ה-15 מתחילה היום את לימודיה בטכניון והיא הסטודנטית הצעירה ביותר במוסד. "אני נהנית לאתגר את עצמי כל פעם מחדש"

שנת הלימודים האקדמית בטכניון החלה היום (שלישי) ובין שורותיו מתחילה את לימודיה גם סטודנטית צעירה במיוחד, דור ארד בת ה-15, אשר הפסיקה את לימודיה בבית הספר "הריאלי" בחיפה, לאחר שהתקבלה לתכנית המצוינים של הטכניון.

"למדתי בכיתה י', לאחר שקפצתי כיתה", היא מספרת. "הייתי תלמידה טובה, היו לי רק מאיות, חוץ מספורט". בבית הספר היא למדה בכיתה מואצת במגמות מדעי המחשב ופיסיקה, ובגלל ש"קפצה כיתה" הייתה צריכה לעשות השלמות.

באמצעות היחידה לקידום מחוננים בטכניון היא לקחה קורסים במתמטיקה ובמדעי המחשב ובלטה מיד. ציוניה היו 95, 97, 100. הייתה לה רק בעיה אחת - בגלל הקורסים בטכניון היא נעדרה מבית ספרה. "למדתי לבד וקיבלתי מאה בכל הבחינות בבית הספר, אבל במקצועות עצמם קיבלתי בכל זאת נכשל, בגלל שנעדרתי מהשעורים", היא מספרת. "הורי ערערו, אבל בינתיים הודיעו לנו שהתקבלתי לטכניון, אז הם הפסיקו את הערעור, כי הציונים בתיכון כבר לא משנים דבר".

בטכניון היא מרגישה מצויין. "אני מקבלת יחס חם מכל הסטודנטים, לרבים מהם אני גם עוזרת בלימודים", היא מחייכת. "גם המרצים מתייחסים אלי בצורה בוגרת ועניינית. טוב לי כאן מאד. יש לי כאן יותר חברים מאשר בבית הספר. שם השתעממתי ולא חיפשתי חברים".

ארד חשה מאז ומתמיד שהיא תופסת מהר יותר מאחרים, ובכיתה ג' עשו לה מבחנים שאישרו שהיא מחוננת. "אני נהנית לאתגר את עצמי כל פעם מחדש", אמרה. "אני חותרת לשלמות, למרות שאני יודעת שאי אפשר להגיע אליה". כשתהייה גדולה היא רוצה לעשות דוקטורט במדעי המחשב, בבינה מלאכותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully