וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חתולים קשישים מרזים, ומה עושים עם כלב שחרד מתספורות?

ד"ר איל נחמיאס

13.10.2009 / 15:51

למה חתולים קשישים מרזים, ומה עושים עם כלב שחרד מתספורות? להכל יש פתרון וד"ר איל נחמיאס יעזור לכם. הווטרינר עונה לשאלות שלכם

שלום יש לי כלב בוגר בן שנתיים שמתי לבה שבחודש האחרון צמחו לו שתי בלוטות ליד הזנב והשיער שם דליל יותר וזיפי. האם יש לכך קשר בין הצורך לרוקן בלוטות אנליות?

ייתכן ומדובר אכן בגודש של השקים האנאליים. שקים אלו מתמלאים מדי פעם ובמידה ולא מתרוקנים הכלב מרגיש צורך עז לגרור את ישבנו על הרצפה כדי לנסות להיפטר מהלחץ והגודש. בפעולה פשוטה המודגמת בקטע וידיאו באתר זה ניתן לראות כיצד לרוקן אותן מדי פעם. בחירה במזון איכותי הגורם למבנה וגודל מתאים של גללי הצואה ימנע מאד את ההיווצרות של הגודש. חשוב לדעת כי כלב לא מסורס נוטה לפעמים גם לחולשה או הרניה של המעיים באזור הזה ואם מדובר בנפיחות גדולה זו אפשרות קיימת, ויש לבדוק אותה במרפאה.

יש לי כלב מסוג שארפיי, כרות טחול. בזמן האחרון אנחנו הולכים די הרבה לווטרינר וכל פעם הוא עושה בדיקת דם. כל בדיקות הדם עד כה היו לא טובות, אבל אחרי כמה שעות שחזרנו הביתה הכלב חזר לעצמו... האם יש לזה סיבה?

לגזע הזה יש נטייה למחלת ה-SHARPEI FEVER המלווה לעיתים גם בתמונת הדם. יתכן ומדובר בזה. אם זאת קשה לי מאד להתייחס באופן נקודתי לבעיה הזו בלי לדעת מה האבחנה או מהן תוצאות בדיקות הדם.

שלום. יש לי חתולה בת 18. היא מאוד פעילה ומצבה הבריאותי טוב אך היא מאוד רזה. היא כל הזמן רעבה ואוכלת, ואז כשהיא אוכלת יותר מידי היא מקיאה. אשמח לקבל עצה איך להתנהג וכיצד לעזור לה.

שאלה מצוינת- יש מחקר גדול שנערך לאחרונה על הצרכים של חתולים קשישים וגילו לתדהמתם של רבים כי חתולים אלו לא רק שלא נוטים להשמין אלא להיפך - לרדת מאד במשקל ולאבד מסת גוף. חתולים אלו צורכים כמות אנרגיה וחלבון גבוהה במיוחד ולשם כך בדיוק פותח מוצר ייחודי לחתולים קשישים. חשוב לבדוק בכל מקרה אחת לשנה את תפקודי הכליות והכבד לוודא כי אין בריחת חלבון דרך השתן או הצואה. בדיקת דם ושתן תקופתית חשובים מאד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יש לי כלב שיצו בן שנה וחצי, שמסרב להסתרק - הוא משתולל, נושך ומתפרע כשהמסרק מתקרב אליו. אחותי היא ספרית כלבים, אבל אפילו עם רסן היא לא מצליחה להתקרב אליו. האם יש אופציה לתת לו כדור הרגעה כדי שנוכל לספר אותו?

בהחלט אפשר, אפשר גם לעשות שימוש בהתחלה בתרופת הרגעה הניתנת בזריקה וגורמת לו לא להילחץ כל כך. חשוב אם זאת כדי למנוע את הלחץ בפעמים הבאות לתת לו חטיפים לפני, תוך כדי ואחרי התספורת כדי שיזכור את האירוע כמשהו חיובי. חשוב לבקש גם מהספרית לנהוג בצורה שלא תלחיץ אותו או תכאיב לו. ההרגעה לא צריכה להרדים אלא רק לטשטש במעט כך שעדיין יעמוד על רגליו. יש חומרים טבעיים ששווה גם לנסות קודם כמו רסקיו – אם לא מספיק לעבור לזריקת הרגעה או כדור בהתייעצות עם הווטרינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully