וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירום אריאב: "הפיס עובד בשיטות מפוקפקות"

פנחס וולף

13.10.2009 / 15:06

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בהגרלות הלוטו, לאחר שעלו טענות על כך ששיטת ההגרלה החדשה גורמת לירידה משמעותית בסיכוי לזכות בפרס הראשון

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (ג') בהגרלות הלוטו, לאחר שעלו טענות על כך ששיטת ההגרלה החדשה גורמת לירידה משמעותית בסיכוי לזכות בפרס הראשון. יו"ר הועדה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) אמר בסיום הישיבה כי "יש לשים קץ לאנומליה הרגולטורית הקיימת, הגורמת לשני גופים שלטוניים להגיע לבג"צ".

אקוניס הוסיף כי הוא דורש ממשרד האוצר לעגן בחקיקה את כל תחום ההגרלות וההימורים במדינת ישראל ואף לקבוע אמות מידה שיבטאו את מדיניות הממשלה ביחס להקצאת הכספים. בכך, לדבריו, יותר כספים מהפיס ייועדו לבניית מוסדות חינוך ותרבות, לפריפריה, ואף ימומנו פרויקטים נוספים, כפי שהממשלה תמצא לנכון.

את הדיון יזמו חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ואפיר פינס (העבודה). שאמה תקף בדבריו את שיטת ההגרלה החדשה, ואמר כי "מפעל הפיס הוא לא מפעל טבע והוא לא יכול להתהדר בהגדלת ההכנסות, כי לכל הכנסה שלו יכולה להיות גם משמעות שלילית". ח"כ שאמה הוסיף כי "מעבר לכך יש את סוגיית הדאבל לוטו שהיא שערורייה. הסיכוי לזכות בכך הוא אפסי. כהוכחה לכך, במאה ההגרלות האחרונות לא היה אף זוכה". ח"כ פינס אמר כי "יש להחזיר את הפיקוח המסודר על הפיס. אנחנו לא מוכנים שבסוף לפיס תהיה מדינה, במקום למדינה יהיה פיס".

נציג מפעל הפיס: "לא פועלים כמדינה משלנו"

אל התוקפים הצטרף גם מנכ"ל משרד האוצר יורם אריאב. לדבריו, "לא יתכן שמפעל הפיס יעבוד בשיטות מפוקפקות ויעבוד בצורה לא שקופה ולא בהירה. צריך להסדיר חקיקה את נושא הפיקוח על מפעל הפיס".

סמנכ"ל פרסים והגרלות במפעל הפיס, דורון אנגל, הגיב למאשימים: "זה לא שמפעל הפיס פועל כמדינה משלו, הרי יש בדירקטוריון גם נציגים מהאוצר וממשרדי הממשלה. מטרת מפעל הפיס היא להשקיע את כספיו למען הקהילה, ואכן, 3,500 משפחות מתפרנסות ישירות ממנו. רק ב-9 השנים האחרונות בנינו 7,000 כיתות.

אנגל הוסיף כי "אנו פועלים מבחינה מקצועית ברצינות הראויה, ועושים הרבה מחקרים לפני שאנחנו משנים את המוצר". נציג הפיס אף הראה כי במדינות שונות בעולם סיכויי הזכייה פחותים בהרבה מאשר בישראל. לגבי הגרלת הדאבל לוטו, טען אנגל כי "אין סיכויים שונים בין ההימור הרגיל לבין הדאבל לוטו - מי שמגיע לדוכן צריך להחליט אם לשלם כפול ואז הוא נכנס לדאבל לוטו.

אנגל סיכם את דבריו באומרו כי "60 אחוזים מהמהמרים מוציאים עד 64 שקלים להימור, שזהו לא סכום של התמכרות, וכי 50 אחוזים מאזרחי ישראל מהמרים, כך שלא מדובר רק במעוטי יכולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully