וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן תוקף: "חמאס ברח בעופרת יצוקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.10.2009 / 13:41

יו"ר הרשות הפלסטינית החליט להפסיק להתגונן ויצא להתקפה חזיתית נגד חמאס: "זהו ארגון חשוך. ראשי הארגון ברחו מעזה בעופרת יצוקה, ואין להם דעה אמיתית לגבי גולדסטון"

המתיחות בין יו"ר הרשות אבו מאזן לבין חמאס הולכת ומחריפה. בנאום שנשא היום (שלישי) באוניברסיטה הערבית-אמריקאית בג'נין תקף אבו מאזן את חמאס ואף האשים את בכירי הארגון בבריחה לסיני בתוך אמבולנסים במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה. לדבריו, האחריות על פרוץ מבצע 'עופרת יצוקה' מוטל על חמאס: "שבוע לפני המתקפה על עזה יצרנו קשר עם הנהגת חמאס בבקשה להאריך את הרגיעה".

יו"ר הרשות אמר שהמטרה המרכזית של הרשות הפלסטינית היא "להשיב את האחדות הלאומית, לשים קץ להפיכה האפלה ברצועת עזה ולשים סוף לשלטון החושך שחמאס מנסה לאמץ על חורבות העם הפלסטיני ברצועה". הוא הבהיר כי יש לשים קץ להפיכה "בכל אמצעי שיש, מלבד כוח. יש לדון ולנהל משא ומתן. לא נקבל ירי על בני עמנו".

אבו מאזן תקף את חמאס על רקע הביקורת שהוא משמיע על הרשות הפלסטינית שהחליטה לדחות את הדיון דו"ח גולדסטון. "הרי כשיצא דו"ח גולדסטון אמר חמאס שהדו"ח מוטה לטובת ישראל, משום שמי שכתב אותו הוא יהודי וציוני ולפיכך הוא לא קיבל אותו. לאחר מכן הם האשימו אותנו על כך שדחינו את הדיון בו. הם (חמאס – נ.י) מוצאים תירוץ לדחות את הסכם הפיוס בגלל דו"ח גולדסטון".

בתוך כך, עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים במהלך היומיים האחרונים שלושה פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית, כך דיווחו גורמים בארגון. מנגנוני הביטחון עצרו גם שני פעילים של "חיזב א-תחריר", ארגון איסלמי קיצוני. בג'נין עצרו מנגנוני הביטחון את ד"ר פואז כמיל, מרצה באוניברסיטה האמריקאית ואסיר לשעבר בכלא הישראלי המזוהה עם חמאס. בחברון עצרו המנגנונים את האשם רג'וב, מנהל אגודת צדקה של חמאס, שהיה עצור גם כן בעבר בישראל. בקלקיליה עצרו המנגנונים את עלי אל-פאר, פעיל חמאס שהיה גם כן אסיר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully