וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות מסרטן - ישראל מהמובילות בעולם

נעמה טלמור

13.10.2009 / 12:17

61.4% מהגברים היהודים ו- 67.3% מהנשים היהודיות שורדים את המחלה חמש שנים מרגע גילויה. ישראל מובילה גם בתחום נוסף - מספר הבדיקות לסרטן השד

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

במסיבת עיתונאים שכינסה היום (שלישי) האגודה למלחמה בסרטן בבית העיתונאים בתל אביב לקראת מבצע "הקש בדלת" שיתקיים השנה ב-19 באוקטובר, נחשפו נתונים מעודדים של פעילות האגודה בשיתוף עם משרד הבריאות וקופות החולים. מן הנתונים עולה כי שיעורי ההישרדות היחסיים של חולי הסרטן בישראל גבוהים ביחס לשאר מדינות המערב. כבר ניתן לומר כי ישראל נמצאת בין המדינות המובילות בשיעורי ההישרדות.

61.4 אחוז מהגברים היהודים ו- 67.3 אחוז מהנשים היהודיות שורדים בתום חמש שנים מרגע גילוי המחלה. באוכלוסייה הערבית, אשר חולה פחות במחלה, 50.7 אחוז מהגברים ו- 64.9 מהנשים שורדים בתום חמש שנים מרגע גילוי המחלה. "אחד הגורמים המשפיעים ביותר על סיכויי ההישרדות הוא השלב שבו המחלה מתגלה", אמר דוקטור מיכה ברחנא, מנהל רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות. "יש כאן אפקט של מודעות הציבור, גילוי מוקדם וטכנולוגיה חדישה". אנחנו נמצאים מעל ארצות הברית, פינלנד, איטליה, נורווגיה ועוד מדינות רבות בשיעורי ההישרדות.

נתון מעודד נוסף שהוצג הוא כי ישראל עומדת בראש הטבלה האירופאית בשיעורי ביצוע בדיקת ממוגרפיה לגילוי סרטן השד. ארגון הבריאות העולמי הציב יעד לפיו 70 אחוזים מאוכלוסיית הנשים בכל מדינה אמורה להיבדק מידי שנתיים בבדיקה הממוגרפיה ובישראל היעד הזה הושג.

מבצע "הקש בדלת" יתקיים ב-19 באוקטובר. מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, אמרה כי "בישראל בלבד עולה הטיפול בסרטן 715 מיליון דולר בשנה. הנתונים שהוצגו כאן מחזקים את הצורך בהמשך פעילות למניעה ולגילוי מוקדם". זיו קראה לתושבי ישראל לפתוח את ליבם וכיסם במבצע "הקש בדלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully