וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון: "טיל גרם לפיצוץ ליד צור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.10.2009 / 12:09

בצבא לבנון מסרו כי הפיצוץ שארע אתמול במחסן נשק של בכיר בארגון חיזבאללה נגרם מפיצוץ טיל. בלבנון הודיעו כי ימשיכו לחקור את נסיבות האירוע , ובחיזבאללה ממשיכים לטעון כי רק אדם אחד נהרג בתקרית

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכה: גדי וינשטוק)

בעקבות הפיצוץ שנגרם אתמול במחסן נשק של בכיר חיזבאללה עבד א-נאסר עיסא באזור צור בדרום לבנון, פרסם הבוקר (שלישי) צבא לבנון הודעה בה נמסר כי התקרית אירעה כתוצאה מהתפוצצות טיל בבית בעיירה טיר פלסייה. לדברי צבא לבנון, אדם אחד נפצע כתוצאה מהפיצוץ. הצבא הבהיר עוד כי הוא חוקר את נסיבות האירוע.

בניגוד לדיווחים על הרוגים בתקרית, הכחיש אתמול חיזבאללה את הדיווחים ומסר כי אדם אחד בלבד נפצע בתקרית. בהודעה רשמית שפרסם הארגון נמסר כי "אירע פיצוץ במוסך של פעיל הארגון בעיירה טיר פלסייה, וכתוצאה ממנו נפצע אדם והועבר להמשך טיפול בבית החולים". הארגון מסר עוד כי נסיבות האירוע נחקרות.

הפיצוץ נשמע בשעה 8 וחצי בעיירה טיר פלסייה שסמוכה לצור בדרום לבנון, והתרחש בתוך הבית שמורכב משלוש קומות. מקורות בחיזבאללה מסרו לאתר חדשות לבנוני, כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מנפל פגז צה"ל ממלחמת לבנון השנייה שהתפוצץ במקום.

פיצוץ בלבנון מחסן נשק חיזבאללה. AP
לפי דיווח נוסף, הפיצוץ אירע לאחר פגישה שקיימו פעילי חיזבאללה במרכז הארגון בעיירה טיר פלסייה/AP

לפי דיווח נוסף, הפיצוץ אירע לאחר פגישה שקיימו פעילי חיזבאללה במרכז הארגון בעיירה טיר פלסייה. הפעילים שהשתתפו בפגישה הגיעו לביתו של עיסא חצי שעה לאחר הפגישה. מקורות בעיירה משערים שהפעילים התאמנו על הכנת מטעני נפץ או רקטות, ולכן התרחש הפיצוץ. עוד דיווחו המקורות כי הפיצוץ גרם לשריפה במבנה, וצוותי ההצלה שפעלו לכבותה נאלצו לנתק את זרם החשמל מהעיירה. הם סיפרו גם כי צבא לבנון נמצא כרגע במקום וחוקר את נסיבות האירוע.

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב לפיצוץ בלבנון ואמר כי. "אתמול התפוצץ מחסן תחמושת בצור ולפי דעתי חיזבאללה הופכת את לבנון לחבית של חומר נפץ. לא ישראל מסכנת את לבנון. אנחנו הצענו ללבנון כל מה שיכולנו להציע. זו סכנת נפשות ללבנון יותר מאשר לנו. חיזבאללה מסכן את לבנון כמו שחמאס מסכן את הפלסטינים - לא אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully