וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום עונת הרחצה 2009: עליה של 30 אחוזים במספר אירועי הזיהום

13.10.2009 / 11:08

דו"ח שמפרסמת היום עמותת "צלול" מראה כי למרות העליה במקרי הזיהום, אין שינוי במספר אירועי סגירת חופים לרחצה. החל מ-2010 יאמץ משרד הבריאות תקן חדש לקביעת איכות מי הים

מי שביקר בחופי הים השנה לא יכל לפספס את הטינופת בחופים ובמים. ואכן, דו"ח שמפרסמת היום (שלישי) עמותת צלול מראה כי השנה חלה עלייה של כ-30 אחוזים במספר אירועי הזיהום בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת מציין הדו"ח כי לא חלה עליה במספר אירועי סגירת חופים לרחצה, וזאת תודות להתייעלות של הטיפול בזיהום והמענה המהיר יחסית של הרשויות המקומיות.

סך כל מספר ימי סגירת החופים במהלך 2009 עומד על 109 ימים. מספר שיא זה, מקורו בזיהום המתמשך שנגרם מהזרמת ביוב גולמי מאור יהודה וישובי בקעת אונו, עקב תקלה בצינור הביוב הראשי באזור וכן מהזנחה של שנים שעליה כולנו שילמנו השנה את המחיר. כתוצאה מכך נסגרו חופי תל אביב והרצליה לסירוגין למשך למעלה מחודש ימים.

על פי הדו"ח, בחופי העיר בת-ים התרחשו אירועי סגירות חופי הרחצה הרבים ביותר לעונת הרחצה 2009 - שלושה אירועי זיהום בסך הכל. אחריהם ברשימה נמצאים חופי העיר חיפה וחוף אמנון שבכנרת, שנסגרו פעמיים לרחצה. בחופי הערים הרצליה, נהריה, קריית ים, עכו והמועצה המקומית תמר – התרחשה סגירת חופים חד פעמית במהלך עונת הרחצה. כאשר סגירת חופי נהריה התרחשה כאמצעי מנע ולא לאור ממצאי מי הים וזאת עקב פליטת חבית שמן דולפת לחופי העיר. אך לא הכל שחור - עכו, שחופיה היו סגורים לרחצה במשך שנתיים עקב הזרמת שפכים ממט"ש כרמיאל והסביבה, נאסרו לרחצה רק פעם אחת בלבד במהלך עונת הרחצה הנוכחית, הפעם בעקבות הזרמת ביוב מהעיר תמרה לנחל חילזון.

הישג: תקן חדש לקביעת איכות מי הים

במסגרת הדו"ח צוין גם כי משרד הבריאות יאמץ החל מ-2010 תקן חדש לקביעת איכות מי הים, פרי עבודה משותפת עם עמותת "צלול". התקן החדש, שכבר נוסה השנה במספר חופים בארץ, מתבסס על מציאת חיידקים אנטרוקוקים במים, המאופיינים כעמידים יותר וכמאפשרים זיהוי זיהום ים בצורה טובה יותר מהחיידקים הקולים צואתיים, לפיהם נבדקה איכות מי הים עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully