וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בעליון: "אסור להתעלם מהרג ילדה"

13.10.2009 / 11:05

בית המשפט העליון דן היום בעתירה שהגיש ארגון "יש דין" נגד סגירת תיק חקירת מותה של עביר עראמין, שנהרגה לאחר שנורתה בראשה בינואר 2007 ליד בית ספרה בכפר ענאתא

גדעון צנטנר

(קרדיט: גדעון צנטר עריכה: יאיר דניאל)

כמה עשרות בני אדם קיימו הבוקר (שלישי) עצרת מחאה מחוץ לבניין בית המשפט העליון בירושלים שארגנה תנועת "לוחמים לשלום", לאות הזדהות עם הוריה של עביר עראמין, ילדה בת 10 מהכפר ענאתא, שנהרגה לאחר שנורתה בראשה בינואר 2007.

בית המשפט דן היום בעתירה שהגיש ארגון "יש דין" נגד סגירת תיק חקירת מותה של עראמין. בעתירה, שהוגשה בשמם של הורי הילדה, מתבקש בית המשפט להורות ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום בעוון הריגה נגד שוטר מג"ב, שעל פי החשד ירה כדורי גומי וכנראה גרם למותה של עראמין.

עראמין בת ה-10 נהרגה סמוך לבית ספרה בכפר ענאתא כאשר ג'יפ של מג"ב נכנס לכפר במסגרת תצפית שערך בנקודה בכפר. שוטרי מג"ב הודו בחקירתם כי השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר גם בכדורי גומי.

כחצי שנה לאחר המקרה הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי היא סוגרת את תיק החקירה ללא הגשת כתבי אישום, מאחר שהגיעה למסקנה כי לא ניתן לקבוע אם עביר נהרגה מקליע גומי שנורה על ידי השוטרים או מאבנים שנזרקו, לטענת שוטרי מג"ב, על ידי צעירים מהכפר.

"יש דין" הגישו ערער על ההחלטה לסגור את התיק, אולם בפברואר אשתקד החליטה הפרקליטות לדחות אותו ולסגור את התיק. בעקבות זאת הוגשה העתירה. "עתירה זו נוגעת בתרבות אי-הטלת אחריות הנהוגה אצלנו", אמרו אז עורכי הדין מיכאל ספרד ונטלי רוזן, שכתבו את העתירה. "אסור שהריגת ילדה בת 10 שיצאה בשעת ההפסקה מבית ספרה כדי לקנות סוכרייה במכולת הסמוכה תעבור ללא שום תגובה משפטית, ומותה יחלוף כאילו לא אירע דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully