וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול אנקה יקבל תמלוגים על השיר של מייקל ג'קסון

עינב שיף

13.10.2009 / 10:06

הזמר הוותיק נדהם לשמוע את השיר שהיה שותף לכתיבתו מוצג כשיר של מייקל ג'קסון בלבד, איים לתבוע וקיבל מיד הבטחה למחצית מהתמלוגים וקרדיט ראוי

השערוריות לא עוזבות את מייקל ג'קסון גם אחרי מותו. אתמול (שני), מיד עם פרסומו של “This Is It", הביע הזמר פול אנקה זעם על כך שסוני הציגה אותו כ"שיר חדש" ולא כגרסת ג'קסון לשיר שהוא ואנקה כתבו ושבוצע על ידי הזמרת Sa-Fire. אנקה זעם על הסרת שמו מרשימת הקרדיטים של השיר, כמו גם על עצם העובדה שאיש לא יצר עמו קשר בנוגע לשימוש השיר ולהסדרת הקרדיט המגיע לו. "יש להם בעיה גדולה, גדולה מאד", צוטט אנקה בניו יורק טיימס, "הם ייתבעו אם לא יתקנו זאת".

מנהלי עזבונו של מייקל ג'קסון החליטו שלא להסתבך עם אנקה ושחררו תוך פחות מיממה הצהרה בה הם מודים כי השיר נכתב גם על ידי "פול אנקה האגדי", כלשונם. אנקה אמר לטיימס כי ג'ון מקליין, המפיק שבשמו נקב ג'קסון בצוואתו כאיש האמון על הפקת החומרים המוזיקליים שלו לאחר מותו, יצר עמו קשר, התנצל והבטיח כי עניין הקרדיטים יוסדר באופן מלא וכך גם נושא התמלוגים הצפויים מהשימוש בשיר. אלה ככל הנראה יחולקו באופן שווה בין אנקה לעיזבון של ג'קסון. אנקה הוסיף ואמר כי עורכי דינו כבר מנהלים מגעים עם אנשי ג'קסון בנוגע לפיצוי שיינתן לו.

אנקה, אשר יגיע לישראל להופעה ב- 19 בנובמבר, המשיך וסיפר כי השיר נכתב כבר בשנת 1983 עבור דואט שהיה אמור להיכלל באלבומו, “Walk On A Fine Line". אולם אז לקח ג'קסון את דיסק המאסטר של השיר וגנז אותו. הזמר סיפר כי חשב לתבוע את ג'קסון כדי להשיב את ההקלטה אליו, אולם נמלך בדעתו ולא עשה זאת.

כפי שפורסם אתמול ברחבי העולם, מיד עם צאת שירו החדש של ג'קסון התברר כי הוא אינו באמת חדש וכי כבר בשנת 1991 ביצעה הזמרת Sa-Fire את השיר תחת השם “I Never Heard". השיר נבחר מתוך חמישים השירים של ג'קסון שהגיעו לידיו של מקליין ממנהלי עזבונו של ג'קסון כדי להוביל את הקמפיין החדש לסרט והדיסק “This Is It”. מסתבר שהגרסה שהגיעה לידי מקליין הכילה שירה של ג'קסון ונגינה שלו בפסנתר, שעל גביה הפיק מקליין תזמורים וקולות רקע של אחיו של מייקל, הג'קסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully