וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברית הזוגיות המצומצמת - פארסה טוטאלית"

13.10.2009 / 10:35

ועדת החוקה של הכנסת דנה בחוק המצומצם לברית הזוגיות, שזכה לגינוי נרחב. ח"כ פלסנר: "זה כמו לשפוך דלי של מים לכנרת ולומר שאנחנו פותרים את בעיית המים"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (שלישי) בהצעת חוק ברית הזוגיות לחסרי דת, החוק שהינו למעשה גרסה מצומצמת מאוד של חוק ברית הזוגיות המקורי גרר ביקורת רבה מצד חברים בוועדה שחלקם אף הגדירו אותה כ"חסרת ערך"

מהחוק יוכלו ליהנות רק חסרי דת שאינם קרובי משפחה, אינם נשואים לאחרים ואינם נשואים זה לזה. מי שבא בברית הזוגיות לא צריך גט ולא בית דין. ניתן פשוט לבוא ולהימחק מברית הזוגיות, למעט מקרים מסוימים בהם הזוג יצטרך ללכת לבית משפט לענייני משפחה.

חברי כנסת מסיעות האופוזיציה וגם כמה מהקואליציה מתחו ביקורת חריפה על ההצעה. ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר על החוק כי "בעקבות הסעיף שמעניק לבית הדין בישראל, ולא רק הרבניים, את הסמכות לקבוע מיהו חסר דת, כמעט לא יוגדרו אנשים כחסרי דת. לכן, החוק הזה נותן עוד סמכויות לבתי הדין במקום לגרוע מהם". ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר כי "זהו לעג לרש. אנחנו פותרים חלק מאוד מאוד מזערי במקרה הטוב. זה כמו לשפוך דלי של מים לכנרת ולומר שאנחנו פותרים את בעיית המים. אולי הברית היחידה שאנחנו פותרים פה זה את הברית של ישראל ביתנו עם מרכיבי הקואליציה האחרים".

ח"כ רותם: "צעד ראשון"

ח"כ אופיר פינס (העבודה) ציין כי "ברית הזוגיות הייתה אמורה להיות פתרון חלקי כי ברור שצריך להיות נישואין אזרחיים, אבל גם את זה צריך לנהל בצורה טובה. מה עם מסורבי חיתון ישראלים, יהודים? מה איתם? אמרו לנו שימצאו פתרון לפסולי חיתון. אז ברית הזוגיות אמורה לתת תשובה לפסולי החיתון. הם חייבים להיות בחוק הזה. אם לא - החוק הזה הוא פארסה טוטאלית. זה היה ההיגיון הראשי של עצם הרעיון של ברית הזוגיות. עכשיו מביאים את ברית הזוגיות בלי הדבר הזה, אז למי אנחנו מסייעים?"

מול הביקורת הזו עמד יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שאמר בתחילת הישיבה כי, "אם אתם חושבים שכשהחוק יעבור אעשה חגיגה – זו טעות. זה צעד ראשון שבסופו אישור ברית הזוגיות הכללי במדינת ישראל. גם אם החוק הזה פותר בעיה של 20 משפחות בישראל ראוי לחוקק אותו. כל עוד מדינת ישראל היא במשטר קואליציוני וצריך לחבר מפלגות כדי להרכיב ממשלה המצב לא יהיה טוב יותר. יש לי כוונה להעביר את החוק במושב הזה בהקדם בקריאה שניה ושלישית".

רותם הוסיף כי "בכל ההתנגדויות לחוק יש ממש. החוק פותר אמנם רק חלק מהבעיה, אך יש בו שני דברים חשובים: פריצת דרך, כאשר לראשונה ממשלת ישראל מביאה הצעת חוק שיש בה לפתור חלק מהבעיה. דבר שני – גם אותן מפלגות שהצביעו נגד ברית הזוגיות הכללי, מוכנות לתמוך בהצעת החוק הזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully