וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי היי-טק יעברו לתעשייה המסורתית

מאת אורה קורן

13.10.2009 / 12:05

משרדי האוצר והתמ"ת הסכימו על עקרונות תוכנית הניסוי להשמת מנהלי מחקר ופיתוח מחברות היי-טק בתעשיות מסורתיות, וכאלה המוגדרות בעלות טכנולוגיה מסורתית-עילית

משרדי האוצר והתמ"ת הסכימו על עקרונות תוכנית הניסוי להשמת מנהלי מחקר ופיתוח מחברות היי-טק בתעשיות מסורתיות, וכאלה המוגדרות בעלות טכנולוגיה מסורתית-עילית. עלות הניסוי תהיה 10 מיליון שקל - שמחציתם ימומנו על ידי משרד האוצר ומחציתם ישולמו מתקציב המדען הראשי במשרד התמ"ת.

חברה שתעמוד בקריטריונים תוכל לקלוט עובד היי-טק אחד, ובמקרים חריגים שניים. שכר העובד יהיה עד 300 אלף שקל בשנה. התוכנית תממן 66% משכר העובד והמעסיק יממן 34%. אם ייקלט עובד נוסף, התוכנית תממן 33% משכרו.

התוכנית נועדה למשוך אנשי היי-טק מפוטרים לחברות העוסקות בתחומים כמו פלסטיקה, מזון ומתכת, במטרה לשדרג את החדשנות בהן ולשפר את כושר התחרות שלהן בישראל ובשוק העולמי. "בענף ההיי-טק רגילים לניידות עובדים. כעת, כשישהרבה מפוטרי היי-טק בשוק, נוצרה הזדצנות", אמר בכיר המעורב במהלכים לגיבוש התוכנית.

על אנשי ההיי-טק שישתלבו בפרויקט להיות עם ניסיון של חמש שנים לפחות בניהול צוות של מחקר ופיתוח (מו"פ) יישומי ובעלי השכלה במקצועות כמו הנדסה ומדעי החיים. תפקידם בחברה החדשה יהיה למפות את הטכנולוגיה הרלוונטית, למפות את המתחרים ולבנות תוכנית עבודה מקיפה שתהפוך אותה לתחרותית יותר.

רק החברות שלא קיבלו תמיכה במו"פ מהמדען הראשי בחמש השנים האחרונות יוכלו לגשת לתוכנית. בנוסף, על מכירותיהן השנתיות להסתכם בלפחות 10 מיליון שקל ולא יותר מ-100 מיליון שקל ועליהן להעסיק לפחות 20 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully