וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לבייב יזרים כסף - הוא יישאר בעל שליטה"

מאת מיכאל רוכוורגר ושרון שפורר

13.10.2009 / 8:57

נציגות בעלי האג"ח של אפריקה ישראל גיבשה מתווה להסדר חוב שיוגש לחברה ביום רביעי. הערכות: הנציגות תדרוש מהטייקון להזרים כמיליארד שקל לחברה

ככל שלב לבייב יזרים יותר כסף, כך יישארו לו יותר מניות באפריקה ישראל - כך סיכמו אתמול חברי נציגות של 12 סדרות האג"ח הארוכות של אפריקה ישראל.

ההערכות הן כי על פי הסיכום, אם לבייב יזרים מספיק כסף, ויגיע להסכמות עם חברי הנציגות לגבי סוגיות נוספות שבמחלוקת, הוא יישאר בעל השליטה באפריקה ישראל.

לאחר דיון שנמשך קרוב ל-3 שעות, הצליחו אתמול לגבש מתווה להסדר חוב שיוגש לחברה ביום רביעי הקרוב. ההבנות הללו יכללו ככל הנראה דרישה מבעל השליטה באפריקה ישראל, לבייב, להזרים כמיליארד שקל לחברה. ואולם גם הזרמה זו לא תבטיח ללבייב את השליטה בחברה, מאחר שבעלי האג"ח צפויים להעלות דרישות נוספות. בנוסף, לא ברור אם לבייב אכן מתכוון להזרים סכום כזה והאם יש לו אפשרות להזרים אותו.

במהלך הפגישה נמשכו חילוקי דעות בין נציגי הגופים השונים. חברות הביטוח נקטו קו פשרני יותר לעומת פסגות, אך בסופו של דבר נראה כי הגופים המוסדיים הצליחו להגיע להבנות ביניהם - ובחרו בקו נוקשה כלפי אפריקה.

חברי הנציגות גם יצטרכו להגיע להבנות לגבי שיעור האחזקה שיינתן להם בחברות הבנות של אפריקה, ובהן אפריקה מגורים, אפריקה נכסים, אפריקה תעשיות, דניה סיבוס ואפי פיתוח.

כמו כן לא ברור מהו היקף סדרות האג"ח החדשות שיונפק ומה גובה החוב שעליו יוותרו מחזיקי האג"ח. אפריקה בחרה השבוע את פרופ' אמיר ברנע כיועץ כלכלי - מגשר מטעמה במגעים מול מחזיקי האג"ח.

נכח לראשונה - רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות

בפגישה אתמול נכח לראשונה רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, הנושה הגדול ביותר של אפריקה מבין הגופים המוסדיים. פסגות נקט עד כה את הקו הנוקשה ביותר מול אפריקה ישראל. ורמוס הגיע לפגישה יחד עם אלי בבלי, סמנכ"ל בפסגות. יוני טל, מנהל ההשקעות הראשי במנורה מבטחים, שהשתתף גם הוא בפגישה, סירב לענות לשאלות על ניגודי העניינים האפשריים, הטמונים בכך שמנורה יושבת גם בנציגות של אג"ח ט' וגם בנציגות של הסדרות הארוכות יותר של אפריקה.

גם נציג מגדל, עמנואל לזוביק, סירב לענות לשאלת TheMarker, אם העובדה שאיזי כהן, מנכ"ל אפריקה כיום ומי ששימש בעבר מנכ"ל מגדל, מפריעה למגדל לעמוד מולו בניסיון להגיע להסדר חוב.

נציגים נוספים שהגיעו לפגישת נציגות בעלי האג"ח היו אמיר הסל, מנהל ההשקעות הראשי בחברת הביטוח הראל, ורועי יקיר - מנהל ההשקעות הראשי בכלל ביטוח. יקיר ניסה להדוף את הטענות שלפיהן מבין הגופים המוסדיים כלל ביטוח היא אחד הגופים שלחצו על קו פשרני יותר אל מול לבייב.

בסיום הפגישה בחרה הנציגות את אמיר דן ועינת אורן כיועצי התקשורת של הנציגות. דן ואורן משמשים בין השאר יועצי התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ובית ההשקעות אקסלנס, וכן יועצי תקשורת של עו"ד ליפא מאיר המשמש יועץ משפטי של הנציגות.

אם יצליחו מחזיקי האג"ח להגיע להסכמות עם החברה, אפריקה תצטרך להגיע גם להבנות עם מחזיקי סדרה ט', שלהם חייבת החברה להחזיר בנובמבר הקרוב כ-550 מיליון שקל.

נציגות מחזיקי ט', המורכבת מנציגים של גלובל פייננס, ילין לפידות ומנורה מבטחים, בחרה בחברת גיזה זינגר אבן כיועצים כלכליים. מנחם מרדר משמש כיועץ כלכלי של נציגות הסדרות הארוכות.

עוד מסתמן כי מחזיקי אג"ח סדרה כ"ד המיוצגים, על ידי עו"ד אופיר נאור ורנן גרשט, ידרשו להקים נציגות נפרדת בטענה כי מצבם לא פחות קשה ממחזיקי אג"ח ט', שכן אפריקה חייבת לשלם להם 160 מיליון שקל בסוף אפריל 2009 וסכום דומה בסוף אוקטובר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully