וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מחזירה השגריר בפקיסטן

21.12.2001 / 15:38

ניו דלהי הודיעה גם על הפסקת תנועת האוטובוסים והרכבות בין שתי המדינות; הסבירה: מאז הפיגוע בפרלמנט ההודי, לא נעשה דבר נגד האחראים; מנהיגי המדינות אמורים להיפגש בתחילת ינואר

הודו הודיעה היום כי היא מחזירה את שגרירה בפקיסטן ומבטלת את תנועת האוטובוסים והרכבות בין שתי המדינות. ההודעה מניו דלהי באה על רקע פיגוע ההתאבדות בפרלמנט ההודי בשבוע שעבר, שיוחס לטרוריסטים פקיסטנים.

סוכנות הידיעות איי.פי מדווחת כי דוברת משרד החוץ בניו דלהי נירופמה ראו אמרה שההוראות ייכנסו לתוקפן החל מ-1 בינואר, 2002. הדוברת סירבה לפרט עד מתי ישהה השגריר לאיסלאמבאד בהודו, ועד כה לא ברור אם משמעות הצעד היא ניתוק מוחלט של היחסים בין שתי השכנות.

דוברת משרד החוץ שבה והדגישה כי ממשלת הודו פנתה לממשלת פקיסטן לסגור את משרדיהן של שתי תנועות איסלאמיות האחראיות כביכול לפיגוע, בו נהרגו שמונה הודים וחמישה טרוריסטים. "מאז הפיגוע בפרלמנט ב-13 דצמבר, לא נעשו כל ניסיונות מצד פקיסטן לנקוט בפעולה נגד הארגונים המעורבים", הוסיפה.

פקיסטן מחכה להוכחות

הודו דרשה את מעצרם של מנהיגי שתי התנועות לשקאר אל טויבה וג'ייש אל מוחמד – והקפאת נכסיהן. התנועות מצדן הכחישו כל מעורבות בפיגוע. איסלאמבאד דחתה את האשמות שהטיחה בה ניו דלהי, לפיהן שירותי המודיעין הפקיסטניים סייעו ביד המפגעים. פקיסטן גם סירבה לפעול נגד הארגונים האיסלאמיים כל עוד לא תספק הודו הוכחה, שהם אכן היו מעורבים במתקפה על הפרלמנט.

מנהיגי שתי המדינות - ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי, ונשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף - אמורים להיפגש בפסגת מדינות דרום-אסיה בנפאל, שתיפתח ב-4 בינואר. בינתיים, לא יצאה כל הודעה מטעם ממשלת הודו או ממשלת פקיסטן, המבטלת השתתפות אחת המדינות בפסגה.

הודו מחכה להתפתחויות

הודו תיגברה שלשום כוחות חיל רגלים ושריון במדינת פונג'אב לאורך קו הגבול עם פקיסטן, כשברקע החשש להידרדרות שתי מעצמות הגרעין למלחמה נוספת. גורמים במדינת פונג'אב הסבירו כי הצעד הוא "תגובה הגנתית זהירה לתזוזת כוחות דומה על ידי הצבא הפקיסטני". באיסלאמבאד, בירת פקיסטן, מכחישים את הדיווחים על תגבור כוחותיה באזור הגבול.

ראש ממשלת הודו אמר כי אינו רוצה מלחמה עם פקיסטן, אך הוא משאיר את האופציות פתוחות. הממשלה ההודית עומדת תחת לחץ ציבורי הולך וגובר לפעול בשטחים הפקיסטניים של חבל קשמיר. האופוזיציה, מנגד, מזהירה את הממשלה מפני צעדים שיובילו למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully