וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' העידה נגד קצב, בחוץ הרוחות סערו

גלעד גרוסמן

13.10.2009 / 15:15

א' ממשרד התיירות העידה במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב. על פי כתב האישום, קצב אנס וביצע בה מעשים מגונים. "מה שעניין אותו זה הסקס", סיפרה א' בראיון

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דייב שחר עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא המדינה לשעבר משה קצב הגיע הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב להמשך משפטו המתנהל בדלתיים סגורות. קצב, כהרגלו, לא דיבר עם העיתונאים בכניסה, אולם כשהגיע, קבוצה של כחמש נשים נופפה מולו בחולצות לבנות עליהן נכתב "כולנו א'".

לאחר ששתי המתלוננות האחרות במשפט קצב כבר העידו, עלתה הבוקר המתלוננת העיקרית בתיק – א' ממשרד התיירות – על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. קצב נאשם שאנס את א' בשני מקרים בעת שכיהן כשר התיירות בסוף שנות ה-90' וביצע בה מעשה מגונה.

על פי כתב האישום, א' החלה לעבוד במשרד התיירות בינואר 1998 בתור מנהלת לשכתו של קצב. מדובר במשרה שנחשבת למשרת אמון אישית. היא הועסקה בתפקיד במשך כשנה, עד שפוטרה על ידי קצב במרץ 1999. כבר מתחילת העסקתה החל קצב "לנקוט באורח מדורג בפעולות שונות של חיזור עקשני וטורדני בעלות אופי מיני כלפי המתלוננת".

מה שהחל בהערות בעלות אופי מיני הפך במהרה לתקיפה מינית. על פי כתב האישום, מקרה האונס הראשון כשלושה חודשים לאחר שא' החלה בעבודתה. קצב וא' נכחו באירוע בתל אביב, והוא אמר לה ששכח משהו במשרד וביקש שתתלווה אליו לקחת אותו. כשהשניים הגיעו ללשכה הוא החל לגעת לה בחזה וניסה להוריד את מכנסיה. היא התנגדה, אולם הוא הצליח להפשיט אותה ואנס אותה.

משה קצב בכניסה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
משה קצב בכניסה לבית המשפט המחוזי בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"הוא עשה אותי מלכה בלשכה"

כעבור חודשיים, ביקש קצב מא' להיפגש עמו בלובי של מלון פלאז'ה בירושלים כדי לעבור על חומרים הקשורים לעבודתה. כשא' הגיעה למקום הוא ביקש ממנה לעלות לחדרו מכיוון ש"לא סיים להתארגן". כשא' הגיעה לחדר, הדף אותה קצב על המיטה, הפשיט אותה ואנס אותה. היא ניסתה להתנגד, ואז קצב אמר לה "תרגעי, את תהני". לפי האישומים, לאחר שהבין שהיא אינה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, החל קצב להתנכל לא', העליב אותה ופגע במעמדה. לבסוף היא פוטרה.

"אני כעובדת לא ידעתי מה לעשות בגלל שהוא הבוס שלי. ניסיתי להתחמק, אבל מה שעניין אותו זה הסקס", סיפרה א' בראיון שהעניקה לערוץ 10 לפני כשנה וחצי. "העבודה כלל לא עניינה אותו, והוא נהג לדבר עליי בתיאורים מיניים. אחרי פרק זמן קצר של הערות, הוא ניסה לגעת בי. ניסיתי להתחמק כל הזמן, אך הוא המשיך". היא הוסיפה: "הוא עשה אותי מלכה בלשכה וצעק על מי שדיבר אליי לא יפה. רק אחר כך התחלתי לחשוב על מעשיו במושגים מיניים, אבל הדחקתי כל הזמן גם אחרי שביצע את האונס".

לפני כשנה ערכה המשטרה עימות בין קצב לא', שלאחריו אמרו פרקליטיו של הנשיא לשעבר, עורכי הדין ציון אמיר אביגדור פלדמן ואברהם לביא, כי א' משנה כל הזמן את גרסתה. "אנחנו מאוד מרוצים", אמרו השלושה לאחר העימות. "המתלוננת נשאלה שאלות אישיות גם על ידי קצב. היה לה קושי להתמודד עם התשובות ולנסות לחלץ את עצמה מהתסבוכת".

פרקליטה של א', עו"ד דני סרור, אמר לגלי צה"ל כי "א' דבקה באמת, כפי שעשתה לכל אורך חקירתה במשטרה. כעת לפרקליטות אין מה להסס אלא להגיש כתב אישום נגד קצב".

שתי המתלוננות הנוספות שמופיעות בכתב האישום - ה' ול' מבית הנשיא, שקצב מואשם בהטרדה מינית שלהן, העידו בימים הראשונים של המשפט. בנוסף, העידו ארבע מתלוננות שלא נכללו בכתב האישום.

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully