וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נאום נתניהו - הוכחה לפשעי ישראל"

ניר יהב ואופק עיני

12.10.2009 / 21:10

תגובות נזעמות ברשות הפלסטינית על נאום ראש הממשלה בכנסת. עריקאת: "נתניהו מפחד מגולדסטון". חמאס: "הרשות הצילה את נתניהו מהעמדה לדין"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

תגובות חריפות בקשת הפוליטית הפלסטינית לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת עם פתיחת מושב החורף של הכנסת. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס לכך שנתניהו תקף את דו"ח גולדסטון הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה, ואמר כי מתקפתו החריפה של נתניהו על הדו"ח מוכיחה כי ישראל אכן ביצעה פשעי מלחמה. "דבריו של נתניהו מוכיחים גם שהרשות הפלסטינית סייעה רבות לישראל בכך שהצילה אותו מהעמדה קרובה לדין כתוצאה מהמלצות הדו"ח", אמר. "הדבר מוכיח בשנית שהרשות והנהגת פתח ביצעו פשע היסטורי נגד העם הפלסטיני".

גם ראש מחלקת המשא ומתן של הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, הגיב לנאום ראש הממשלה. עריקאת אמר כי "מי שמפחד מהדו"ח צריך לחשוב לפני שהוא מבצע פשעים. ההצבעה על הדו"ח תתבצע ביום שישי הבא במועצת זכויות האדם של האו"ם". עריקאת הוסיף כי "נתניהו מדבר על כך שאין פרטנר, ואין חדש בעמדתו הפוליטית. הוא מדבר על שלום לצורך יחסי ציבור ומציב תנאים בדרישתו שנלך למו"מ ללא תנאים מוקדמים".

עריקאת הבהיר, כי "לא נהיה שותפים להסכם שמדבר על מדינה עם גבולות זמניים, לא נקבל תהליך שלום מבלי לדבר על ירושלים ועל זכות השיבה, לא נהיה שותפים להכרה בישראל כיהודית וכמונו כל הערבים". עריקאת קרא לממשל האמריקאי להתערב ואמר כי "על ממשל הנשיא אובמה להתערב כי נתניהו מסרב לכל ההסכמות בנוגע לתהליך השלום כולל מפת הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully